י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
קרב מוחות

התנאי של הקואליציה לאופוזיציה לקידום חוק יסוד ההגירה

בכירים בקואליציה הציבו תנאי לליכוד כדי לקדם את חוק יסוד ההגירה שהאופוזיציה מנסה לקדם: הליכוד תתמוך קודם כל בהארכת הוראת השעה של חוק האזרחות לשנה, ולא רק לחודשיים, ואז ייכנסו למשא ומתן על חוק יסוד ההגירה

התנאי של הקואליציה לאופוזיציה לקידום חוק יסוד ההגירה
נתניהו ובנט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בכירים בקואליציה הציבו תנאי לליכוד כדי לקדם את חוק יסוד ההגירה שהאופוזיציה מנסה לקדם. על פי דיווח של זאב קם ברשת ב', התנאי הוא שהליכוד תתמוך קודם כל בהארכת הוראת השעה של חוק האזרחות לשנה, ולא רק לחודשיים, ואז ייכנסו למשא ומתן על חוק יסוד ההגירה.

המו"מ מגיע לאחר שראשי הקואליציה החליטו לדחות שוב את ההצבעה על הארכת הוראת השעה המונעת איחוד משפחות בין ערבים אזרחי ישראל ופלסטינים מהשטחים, עד להשגת הסכמה שתבטיח את הרוב הדרוש לכך.

בתחילת השבוע הציב יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו תנאי לתמיכת מפלגות הימין באופוזיציה בחוק האזרחות ואמר כי בתמורה להצבעתן בעדו הקואליציה תצטרך לקדם את חוק ההגירה הנרחב שהציעו. בקואליציה דחו אז את ההצעה.

בישיבת סיעה אמר נתניהו כי אם הקואליציה תסכים לקדם את "חוק יסוד ההגירה שלנו - אנו מוכנים להאריך בחודשיים את הוראת השעה בתנאי שנעביר באותו יום בקריאה טרומית את חוק יסוד ההגירה ונקים צוות שיחוקק את החוק תוך חודשיים".

ראש האופוזיציה הסביר כי "אחד היעדים הגדולים של ממשלות בראשותי, זה להילחם על ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. כדי לעשות זאת בנינו גדר פיזית על גבול סיני אבל לא הסתפקנו בכך. ביקשנו לבנות גדר משפטית ולמלא את החסר בחוק יסוד: ההגירה. הסיבה שאנחנו רוצים להעביר את החוק הזה כי הוראת השעה הקיימת לא עונה על הדרישה הרחבה שמטרתה לעצור מסתננים או כאלה שאינם אזרחי ישראל. הוראת השעה מכורסמת מידי שנה וכל פעם מוסיפים לה חריגים ומכסות וזה לא יכול לשמש חלופה", דברי נתניהו.

הליכוד אופוזיציה קואליציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד