י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מעמד 'זכרון קודש'

תיעוד ענק: עצרת י"א חודש בחצר סאדיגורה

מעמד "זכרון קדוש" התקיים אמש (שלישי) בחצר חסידות סאדיגורה בראשות בנו האדמו"ר מסאדיגורה לרגל ציון י"א חודש להסתלקותו של אביו האדמו"ר בעל העטרת ישראל זצ"ל, בהשתתפות מאות חסידים. הצלם שוקי לרר תיעד ומגיש גלריה 

תיעוד ענק: עצרת י"א חודש בחצר סאדיגורה
מעמד זכרון קודש בחצר סאדיגורה צילום: שוקי לרר

מאות חסידי סאדיגורה התאספו אמש (שלישי) למעמד 'זכרון קדוש' בראשות בנו האדמו"ר שליט"א, לציון י"א חודש להסתלקותו של אביו האדמו"ר בעל ה'עטרת ישראל' זצ"ל.

המעמד נערך בהיכל בית המדרש הגדול של החסידות בשכונת שיכון ה' בבני ברק, כשעזרת הנשים הוסבה לגלריה עבור הבחורים, בעוד הנשים התכנסו באולם התלמוד תורה לצפות בנאומים שנישאו לזכרו של האדמו"ר זצ"ל.

הכינוס נפתח על ידי הרב החסיד המפואר רבי אלימלך שרגא שפירא שהעלה את זכרו של האדמו"ר זצ"ל בדברים נרגשים. לאחר מכן הזמין את הדיין הגרי"מ שטרן ומי שהיה ממקורבי האדמו"ר זצ"ל לשאת דברים לזכרו. לאחר מכן ערך האדמו"ר סיום על ששה סדרי משנה ואמר את הקדיש. בהתחלת המשנה הראשונה 'מאימתי' כובד הרה"צ רבי פינחס שפירא חתנו של האדמו"ר בעל העקבי אבירים מסאדיגורה ורב ביהמ"ד של החסידות בתל אביב.

לאחר אמירת 'לחיים' לאדמו"רי רוז'ין שפיארו את המעמד, האדמו"רים מבוהוש וואסלוי, ושירת "הזכירו לפניו תורה ומעשים טובים של שוכני עפר" על ידי מאות החסידים, נשא האדמו"ר את המשא המרכזי בו עורר על כך שכל משאת חייו של אביו זצ"ל היה להשריש ולהחדיר אהבת תורה ויראת שמים וקרבת ה'.

עוד נשאו דברים: הדיין הגרי"מ שטרן שהיה ממקורבי הרבי זצ"ל, הגרא"י שווארץ גאב"ד וינה ומי שהיה החברותא של האדמו"ר זצ"ל במשך 18 שנה, הגרי"ד אלתר בן האדמו''ר הפני מנחם מגור זצ"ל והגרא"ח שטרנבוך חמיו של הרבי ורב ביהמ''ד 'אהל יעקב' באנטוורפן.

עוד פיארו את המעמד בהשתתפותם: האדמו"ר מגארליץ, בני האדמו"רים מבויאן, בוהוש וואסלוי, הגרא"צ הכהן, הגרמ"מ טוביאס רב הישוב קדימה, הגר"ש טוביאס רב ביאסי רומניה, הרה"צ ישראל גולדמן מזוועהיל, הגאון רבי אביעזר שפירא רב ביהמ''ד דרוהביטש בירושלים, הגר"א היישריק דיין ביה''ד הרבני הגדול, הגר"י הורוביץ דומ''ץ בעלזא בב''ב, הגרי"י ענגלענדער ר''י מכנובקא בעלזא, הגרי"א שולמן ראש כולל סלבודקה, הגר"א אויערבאך, הגרנ"מ גרוס דומ''ץ במודיעין עילית ורבנים נוספים.

בסיום המעמד עברו החסידים המתגוררים מחוץ לעיר לברכת פרידה לפני הרבי לקראת צאתו לחו"ל למשך כחודש ימים.

הצלם שוקי לרר מגיש גלריה 

חסידות סאדיגורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד