י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מה ההישגים?

סמוטריץ': "התנהלות הממשלה כלפי המתיישבים לא הייתה הגונה"

לאחר שתושבי המאחז הכריעו לקבל את מתווה הפשרה, יו"ר 'הציונות הדתית' טען כי התנהלות הממשלה הייתה לא הגונה: "היה סיכום ברור של נוכחות אזרחית רציפה לכל אורך הליך ההסדרה" | עוד כתב: "הסיכונים הם שהממשלה לא תקיים את ההסכם"

סמוטריץ': "התנהלות הממשלה כלפי המתיישבים לא הייתה הגונה"
מתנחלים לצד חיילים באביתר צילום: Sraya Diamant/Flash90

בתוך התחושות המעורבות בימין לגבי מתווה פינוי אביתר, היום (רביעי) יו"ר 'הציונות הדתית' בצלאל סמוטריץ' התייחס לפשרה, וטען כי התנהלות הממשלה לא הייתה הוגנת.

"היה משהו מאוד לא הגון בהתנהלות הממשלה מול המתיישבים, שגילו אחריות מהרגע הראשון וניסו בתום לב להגיע להבנות ולמנוע עימות", כתב. "היה סיכום ברור שכלל נוכחות אזרחית רציפה לכל אורך הליך ההסדר".

לאחר מכן התייחס סמוטריץ' להישגים: "ההישגים בהסכם הנוכחי הם שהמבנים והתשתיות הרבות שהוקמו במקום נשארים על תילם, שתישאר במקום נוכחות מתמדת של חיילי צה"ל".

"לפחות על פי התחייבות הממשלה הליך הסקר אמור להתבצע במהירות ומיד לאחריו יוצא צו אלוף שיאשר תכנית זמנית להתיישבות במקום", הוסיף.

"הסיכונים הם שהממשלה לא תקיים את ההסכם ותגרור רגליים בכל אחד משלביו", הזהיר יו"ר 'הציונות הדתית' והמשיך, "כמובן התערבות של בג"ץ בשלבים השונים שתאפשר לממשלה להתחבא מאחוריו ולעכב את חזרת המתיישבים".

"ארץ ישראל נקנית בייסורים. חשוב שלא נישבר ולא נחלש מהם, שנמשיך עם הרוח הגדולה, נקים ישובים נוספים ונחבר עוד ועוד אנשים וציבורים למפעל החשוב הזה שמקפל בתוכו כל כך הרבה אמיתות וערכים שקריטי שימשיכו לפעם בעם ישראל", סיכם.

בצלאל סמוטריץ' מתיישבים אביתר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד