י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מחירי החשמל יעלו?

מתקפה על הממשלה: "מתעלמת ממצוקת החלשים"

"הקואליציה ממשיכה להתעלם ממצוקת המשפחות המוחלשות ומתעלמת מהתכנית החדשה של רשות החשמל הקוראת לייקר את המחיר למשפחות משקי הבית", כך תקף היום חבר הכנסת בוסו הצעה דחופה לסדר במליאת הכנסת | ח"כ אייכלר דורש להשוות את תקצוב בתי החולים: "רופאים נאלצים לקנות תרופה לחולים מארנקם הפרטי"

מתקפה על הממשלה: "מתעלמת ממצוקת החלשים"
עובדי חברת החשמל בפעולה צילום: יוסי וייס, חברת החשמל

ח"כ אוריאל בוסו מש"ס הגיש היום (רביעי) הצעה דחופה לסדר במליאת הכנסת, בעקבות התכנית של רשות החשמל שעלולה להביא לפגיעה אנושה בשכבות החלשות ובמשפחות משקי הבית. לפי קול קורא שמתפרסם בימים אלו בדבר עדכון מקבצי שעות הביקוש ע״י רשות החשמל בישראל - מתכוונת הרשות לבצע התייקרות דרמטית בתעריף החשמל למשקי הבית בשיעור של שלושה אחוזים בשימוש בחשמל בשעות אחר הצהריים והערב - שעות השיא בכל בית בישראל, לעומת הוזלה בחשמל לתעשייה בשיעור דומה.

"מדוע תבוצע התייקרות זו לחלשים מול הוזלה לטייקוני המשק", תקף בוסו את חברי הקואליציה, "צעד דרמטי זה יביא למשבר עצום לאלו שאין להם, אני מבקש לקיים דיון דחוף מיד לכשתוקם וועדת הכלכלה, שתבטל את הקול קורא שיפגע אך ורק במוחלשים"

בתוך כך, חבר הכנסת ישראל אייכלר מיהדות התורה, הגיש היום הצעה לסדר בנוגע למצוקת בתי החולים הציבוריים. "אם הייתי מספר לכם שבבתי החולים יש רופאים שנאלצים לקנות בבית מרקחת תרופה לחולים מארנקם הפרטי, הייתם אומרים לי שזה בטח קרה בתקופת הטורקים", אמר חבר הכנסת אייכלר במליאת הכנסת.

"אבל מה לעשות", הוא הוסיף, "והשבוע במדינת ישראל, פרופסור רוטשטיין מהדסה נתן אות הצטיינות לאחות בבית החולים שטיפלה בחולה אפילפטי ולא היה לה תרופה לתת לו בגלל חוסר תקצוב. היא לקחה את ארנקה הפרטי וירדה לבית המרקחת הסמוך כדי לקנות לחולה את התרופה".

ח"כ אייכלר הסביר: "קופת החולים מקבלות מבתי החולים הנחה של 15-20 אחוזים פחות ממה שעלה הטיפול. המדינה משלימה לבתי החולים הממשלתיים את תקציב הפער הזה. לבתי החולים הציבוריים כמו הדסה, שערי צדק, לניאדו, מעייני הישועה ועוד, סך הכל שבעה בתי חולים, להם לא משלימים את הפער, וכך נוצר גרעון מובנה".

אוריאל בוסו ישראל אייכלר חברת החשמל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד