י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הקנס ילך ויוכפל

הוועדה אישרה: סנקציה פלילית על היוצאים למדינות אסורות

לראשונה בתקנות הקורונה מחודש מאי, סנקציה פלילית על היוצאים למדינות אסורות | ועדת החוקה אישרה את התקנות להטלת קנס בסך 5000 ₪ על מי שיוצא מישראל למדינות בסיכון מרבי; בעבירה חוזרת יוטל כפל קנס

הוועדה אישרה: סנקציה פלילית על היוצאים למדינות אסורות
מטוסי אל על חונים בשדה התעופה צילום: משה שי, פלאש 90

וועדת חוקה חוק ומשפט אישרה היום (רביעי) פה אחד בנוכחות 5 ח"כים בלבד, את תקנות סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש "הוראת שעה - הגבלת היציאה מישראל" (תיקון מס' 4) על פי התקנות יוטל קנס בסך 5000 ₪ על מי שיוצא מישראל למדינות בסיכון מרבי, ובעבירה חוזרת יוטל כפל קנס.

יצוין, כי הממשלה עשתה שימוש ב"חריג הדחיפות" שבחוק הקורונה הגדול, כך שהתיקון נכנס לתוקף כבר ביום 28.6.21, ללא אישור הוועדה. הוועדה מוסמכת לאשר או לא לאשר את התקנות או רק חלק מהן וכן לשנות את תקופת תוקפן של התקנות.

כזכור,  בחודש מאי 2021 הותקנו תקנות הקובעות איסור על היציאה מישראל למדינות שמוגדרות כמדינות בסיכון גבוה, למעט יציאה בשל חריגים שמפורטים בהן. הן נכנסו לתוקף ב-3.5.21 והוארכו מאז מספר פעמים, תוך שינוי של המדינות שלגביהן חל האיסור, ותוקפן הנוכחי הוא עד ליום 11.7.21.

התקנות אוסרות על היציאה למדינות הבאות: ברזיל, דרום אפריקה, הודו, מקסיקו, ארגנטינה ורוסיה.

עוד צוין כי צו בידוד בית של משרד הבריאות קובע כיום כי כל מי שייכנס לישראל מהמדינות שהוגדרו בסיכון גבוה לפי תקנות איסור היציאה יהיה חייב בבידוד, גם אם הוא מחוסן או מחלים.

 

קורונה קנס וועדת חוקה חוק ומשפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד