י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
צפו בדבריו

ח"כ פרוש: צביעות המדינה במתן פטור משירות צבאי לבנות

ח"כ פרוש במליאת הכנסת על הקשיים שמרעימים על בנות בקבלת הפטור: "מדוע ראשי הממשלה מצהירים ואינם מקיימים ואילו בת דתית נחקרת על הצהרותיה?"

ח"כ פרוש: צביעות המדינה במתן פטור משירות צבאי לבנות
מאיר פרוש צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חבר הכנסת מאיר פרוש נאם בפני המליאה במסגרת הצעת חוק שירות בנות לגיוס בנות ועמד על הצביעות של הממשלה ושלטונות הצבא בכל הקשור למתן הפטור להן הם זכאיות.

את דבריו פתח ואמר, "גדולי ישראל בדור הקודם וגם גדולי ישראל של הדור הזה יבלחט"א קבעו שהנושא של גיוס בנות הוא מבחינתנו ייהרג ועל יעבור.
כעת בחוק ובתקנות ישנם דברים ברורים, בת שמצהירה שהיא לא נוסעת בשבת, ואוכלת כשרות, והצהירה זאת בפני שופט או דיין מקבלת פטור.

לצערינו בשנים האחרונות, זה לא עובד כך, גם אם היא הצהירה, זה לא מקובל על שלטונות הצבא, למרות שהיא פועלת לפי החוק, היא גם פועלת לפי מה שרבותינו מצפים, אבל בשנים האחרונות יש רפיון ושלטונות הצבא מקשים על בנות שמצהירות שהן שומרות שבת וכשרות".

דיברנו על כך, נאבקנו, העלנו את זה כמה וכמה פעמים לדיונים, מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל ביקשה מחברי הכנסת להתייחס לכך ולפעול, זה לא עזר".

אך אני רוצה לשאול, מדוע כאשר לפיד הצהיר שלא ייכנס לממשלה שיש בה יותר מ 18 שרים, או כאשר בנט חתם שהוא לא יהיה בממשלה אחת עם לפיד, למה על הצהרה או חתימה שלהם לא חוקרים איך הם עשו, למה הצהרה של לפיד עוברת כך, כאילו הוא לא הצהיר דבר, לא אומר חלילה שצריך לזלזל במה שהבת הצהירה".

את דבריו סיים ואמר, "בת שלומדת בסמינר חרדי, הם מבינים שאין עם מי להתעסק והם נותנים לה את הפטור ללא בעיות, בת שאינה לומדת בסמינר חרדי למרות שפועלת לפי החוק, לא שולחים לה את הפטור, מתחילים לחקור ולדרוש. מה בת צריכה להבין כאשר בנט חותם לעיני כל ישראל, "אני לא אשב בממשלה עם לפיד", או כאשר לפיד מצהיר, "אני לא אלך לממשלה שיש בה נורבגי" ובכ"ז הם לא מקיימים את דבריהם, אז איך הם מעיזים להיטפל לבת שהצהירה שלא נוסעת בשבת, שאוכלת כשרות, והיא פועלת לפי החוק. בושה".

גיוס בנות דתיות מאיר פרוש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד