י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הפינוי הגדול במתחם הקבר

אחרי הצווים: החל מבצע ההריסה למבנים הבלתי חוקיים במירון

מהנהל האזרחי החל היום בפירוק חלק מתשתית הציון במירון כחודשיים לאחר האסון הגדול שהביא למותם של 45 מתפללים. לפני מספר ימים נתלו צווי הריסה במירון, אך הגורמים בקהילות השונות לא ידעו האם הצווים אכן ימומשו ומתי

אחרי הצווים: החל מבצע ההריסה למבנים הבלתי חוקיים במירון
מפרקים ברזלים בשטחי ההדלקה במירון צילום: דוד כהן - פלאש 90

צוותים של המנהל האזרחי הגיעו היום (רביעי) להרוס עמודי ברזל ותשתיות במתחם קבר ציון הרשב"י במירון, זאת כחודשיים לאחר האסון הנורא שהתרחש במדרגות המוות בל"ג בעומר האחרון, בו נספו 45 הרוגים, ל"ע.

מדובר במבצע שתוכנן כבר זמן מה לפני הוצאתו לפועל מוקדם יותר היום. המשטרה בשיתוף פעולה עם המנהל האזרחי, החליטו על הריסת התשתיות הבלתי חוקיות שהוצבו במהלך השנים במקום.

לפני מספר ימים נתלו צווי הריסה במירון, אך הגורמים בקהילות השונות לא ידעו האם הצווים אכן ימומשו ואם כן, מתי התאריך המיועד – אך היום בבוקר התברר כי המבצע אכן יוצא לפועל כאשר הגיעו צוותים שהחלו להרוס בפועל במות לתזמורת ולתקשורת ועמודי ברזל שונים, ליד מתחם ההדלקה של חסידות באיאן.

אחד הגורמים המעורב בפרטים אמר בשיחה ל'בחדרי חרדים' כי "הרשויות העלימו עין במהלך כל השנים מהבניות המאולתרות. כל מי שהפעיל קשרים הצליח לבנות, ולפעמים בנו פה ושם גם בלי פרוטקציות מיוחדות. המצבע הפתאומי בתזמון הנוכחי מעורר חשדות כי האחראים ל'העלמות העין' הללו מנסים לטשטש ראיות ולהרוס את כל התשתיות הבלתי חוקיות בטרם ועדת החקירה הממלכתית תצבור תאוצה".

לדבריו, "הקהילות שבנו מבנים, במות וחדרי שירותים – לא עשו זאת כדי לדפוק מישהו או כדי להתחמק מהתהליכים הקבועים לקבלת אישורי בנייה, אלא פשוט כי המדינה לא בנתה, והגורמים הרלוונטיים לא התייחסו ברצינות לכל הצרכים הנדרשים כדי לתחזק אתר שמושך אליו מיליוני מבקרים ומתפללים בשנה".

הוא הוסיף כי "מדובר בתחילתו של מבצע נרחב להריסת כל התשתיות הנחוצות לקיום מעמדי הילולה ואירועים המוניים, וכל זאת כשאין עדיין אף אחד שבאמת מתכוון להציע אלטרנטיבה למיליוני העולים לציון הרשב"י".

אסון מירון תשפ"א המנהל האזרחי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד