י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
תשובה למהלכיו של כהנא

פרסום ראשון: החוק שיחזיר סמכויות לבתי הדין הרבניים

כתשובה לכוונותיו של שר הדתות מתן כהנא, ל'בחדרי חרדים' נודע כי יו"ר מפלגת 'נעם' מגיש הצעת חוק שתחזיר לבתי הדין הרבניים את הסמכות לדון בעניינים אזרחיים - סמכות שנשללה לפני כמה שנים | בדברי ההצעה הוסבר: "מן הראוי לכבד בעלי דין דתיים"

פרסום ראשון: החוק שיחזיר סמכויות לבתי הדין הרבניים
מתן כהנא במליאה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

בעקבות מהלכיו וכוונותיו של שר הדתות מתן כהנא, היום (רביעי) ל'בחדרי חרדים' נודע כי ישנה הצעת חוק שתחזיר לבתי הדין הרבניים את הסמכות לעסוק בעניינים אזרחיים.

על פי הצעת החוק, שמוגשת על ידי יו"ר 'נעם' חבר הכנסת אבי מעוז, אם הצדדים מביעים הסכמה בכתב, לבתי הדין הרבניים תהיה סמכות לשפוט בעניין אזרחי היכול לשמש נושא להסכם.

במקרה שאחד מהצדדים מסרב לדון בבית הדין הרבני, רשאי בית הדין לתת לצדדים היתר לפנות לערכאות אזרחיות "ורשאי הוא לתת להם היתר-בית-דין על פי הדין הדתי להגיש את תביעתם לערכאה אזרחית", לשון החוק.

ח"כ אבי מעוז

הסמכות לבתי הדין הרבניים לעסוק בעניינים אזרחים אך בג"צ עצר זאת בעבר וחייב כי "סמכותו של בית הדין הרבני לדון בהסכמת בעלי הדין בסכסוכים ממוניים שאינם בגדר ענייני נישואין וגירושין, תעוגן בחקיקה מפורשת של הכנסת".

"הסמכת בתי הדין הרבניים לדון בדיני ממונות על פי דין תורה לחפצים", כתב מעוז בהצעת החוק והמשיך, "בכך היא מענה הולם לצורך זה וביטוי הולם וראוי להיותה של מדינה ישראל מדינה יהודית ודמוקרטית".

הוא המשיך: "מן הראוי שהמדינה תעמיד לרשות אוכלוסיות בעלות מאפיינים ייחודיים כלים ממלכתיים ליישוב סכסוכים בדרך משפטית אלטרנטיבית המקובלת על קהילותיהם, במיוחד כאשר מדובר בדין-תורה, מורשתו של העם היהודי".

"מן הראוי לכבד בעלי דין דתיים המקפידים לקבל "היתר-בית-דין" בטרם פנייה מצדם לערכאות אזרחיות ולהסדיר עבורם את האפשרות לקבל היתר דתי-הלכתי זה מבית הדין, ובלבד שלא יכלול כאמור עיצום דתי", הוסבר בדברי ההסבר להצעת החוק.

אבי מעוז מתן כהנא בתי דין רבניים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד