ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
מדיניות ה'אין הפתעות'

בנט הדף את הטענות וספג "כדאי שיתעדכן מלפיד"

לאחר שנתניהו טען כי לפיד התחייב לארה"ב שישראל תתאם כל תקיפה ולא תפתיע אותה, ראש הממשלה בנט מצהיר בפעם השנייה כי ישראל תפעול בחופשיות: "המדינה תמיד תגן על עצמה, מפני כל איום חיצוני" | 'הליכוד' השיבו: "כדאי שתעדכן על התחייבות שמסר לפיד"

בנט הדף את הטענות וספג "כדאי שיתעדכן מלפיד"
נפתלי בנט בהר הרצל צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

ראש הממשלה נפתלי בנט נאם הערב (רביעי) באזכרה לזכרו של בנימין זאב הרצל בהר הרצל בירושלים והתייחס, שוב, לטענות מצדו של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו כי שר החוץ יאיר לפיד סיכם עם ארה"ב על מדיניות ה"אין הפתעות".

ראש הממשלה בנט, התייחס לטענה זו במהלך דבריו בטקס הזיכרון והבהיר כי מדינת ישראל תגן על עצמה בזכותה: "מדינת ישראל תמיד תגן על עצמה בעצמה, מפני כל איום חיצוני. ישראל לא תכבול את ידיה מלהבטיח את ביטחוננו".

"אנחנו נפעל בתקיפות, ביצירתיות וברציפות, מול איומים מתהווים, מרחוק ומקרוב", אמר בנט. "קיים גם איום פנימי שחווינו בשנים האחרונות וגם איתו צריך להתמודד. בתום סדרה של מערכות בחירות בלתי נגמרות, שהביאו את הקיטוב הפנימי לשיאו, הקמנו ממשלה".

באשר להרכב הכלאים אמר: "זאת לא ממשלה מובנת מאליה. זו ממשלת פסיפס יפיפיה. זו ממשלה שאני מודה, היא קמה מתוך אילוץ פוליטי, אבל כל יום שעובר מלמד אותי שהיא ממשלה רצויה מלכתחילה", סיפר והמשיך: "אבל יותר חשוב מזה – אנחנו מצליחים, ממש אנשים ניצים בדעותיהם, להבין על מה אנחנו כן מסכימים. מחלוקות זה, לא דבר רע. בטח לא בין אופוזיציה לקואליציה, וגם בתוך הקואליציה".

לדבריו, "מחלוקות לשם שמיים הן נשמת אפינו, נשמת אפה של המורשת היהודית. אם תיכנסו למשרד היי-טק אתם תשמעו צרחות לשם שמיים, אם תיכנסו לישיבה תשמעו חברותא בגמרא, וגם צעקות לשם שמיים".

בתגובה לראשי דבריו, הגיבו במפלגת הליכוד: "‏כדאי שבנט יתעדכן על ההתחייבות שמסר ראש הממשלה בפועל יאיר לפיד למזכיר המדינה האמריקני בלינקן לפיה ישראל מחוייבת ל״אין הפתעות״ מול ארה"ב. מדיניות שמשמעותה כבילת ידיה של ישראל מול ניסיונות איראן להתחמש בפצצות גרעין נגדנו".

נפתלי בנט יאיר לפיד בנימין נתניהו תקיפה באיראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד