כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
החילוץ מתנהל בעצלתיים

כשבוע לקריסת הבניין: מספר ההרוגים עלה ל-16

מחר יימלאו שבוע ימים לקריסת מגדל הדירות בסורפסייד מיאמי ועד כה חילצו כוחות החילוץ המשולבים רק 16 גופות, בעוד 147 עדיין מוגדרים נעדרים מתחת להריסות, בהם כמה יהודים 

כשבוע לקריסת הבניין: מספר ההרוגים עלה ל-16
פיקוד העורף באסון במיאמי צילום: דובר צה"ל

גופות נוספות חולצו הלילה (רביעי) מבין הריסות 'מגדל צ'אמפליין דרום' שקרס בלילה שבין חמישי לשישי שעבר במיאמי. נכון להערב מנין הנספים עומד על 16, כמעט שבוע לאחר הקריסה.

מאז הקריסה בשבוע שעבר עדיין לא נמצאו אותות חיים בתלוליות הבטון, מאז שעותיו הראשונות של האסון, 147 דיירים עדיין נעדרים. עם זאת גורמים רשמיים אמרו כי עדיין יש בהם תקווה למצוא ניצולים. "אנחנו עושים כל מה שאפשר מבחינה אנושית, כדי לעבור את הטרגדיה הזו ואנחנו עושים את זה ביחד", אמרה ראש העיר מיאמי-דייד דניאלה לוין קאבה במסיבת עיתונאים היום (רביעי), אליה הצטרף מושל פלורידה, רון דה סאנטיס.

רק הבוקר אמר מפקד יחידת החילוץ הלאומית הישראלית אל"מ גולן ואך כי אנשי החילוץ וההצלה מצאו גופות נוספות הלילה "ב-12 השעות האחרונות מצאנו עוד כמה אנשים, למרבה הצער הם לא בחיים". אמר ל-CNN.

עוד הוסיף אלוף משנה ואך, כי הוא לא יכול להגיד עדיין מספר מדויק של גופות שנמצאו, מאחר והמשפחות לא יודעות עדיין שמצאו את יקיריהן, ורק אחרי שהמשפחות ידעו, המספר יתפרסם. כאמור בשעות האחרונות עיריית מיאמי-דייד פרסמה כי עוד ארבעה גופות נמצאו ובכך עלה מניינם הכולל ל-16.

בתוך כך המשך הסיוע של צה''ל נמשך בזירת האסון, באמצעות כלים מתקדמים סייעו חברי המשלחת באיתור גופות נעדרים ביממה האחרונה, ביממה האחרונה חברי משלחת נוספים ביניהם מחלצים, מהנדסים ואנשי אוכלוסיה הגיעו למיאמי, לצורך חיזוק וסיוע למשלחת הקיימת.

צוות מבצעי של יחידה 9900 באגף המודיעין בנה מודל תלת-מימדי הממפה את הבניין שקרס ובכך מייעל את תהליך איתור הגופות במבנה. המשלחת פועלת בשני מאמצים עיקריים, מאמץ החילוץ וההנדסה ומאמץ האוכלוסיה בו מסייעים קציני פיקוד העורף למשפחות הנעדרים, פעילות משלחת צה״ל תמשך ככל שיידרש.

במקביל עובד צוות הקונסוליה הישראלית, בראשות הקונסול הכללי, מול השלטונות המקומיים, המשפחות וראשי הקהילה היהודית, ובוחן דרכים נוספות שבהן נוכל לסייע, דוגמת תמיכה נפשית למשפחות ולקהילה. מדבריו של מפקד צוות ביחידה 9900, סגן נ׳: ״בשגרה, אני מפקד על צוות מיוחד שבונה מודלים תלת-מימדיים לצורך ביצוע פעילויות מבצעיות של צה״ל. בימים האחרונים, אנשי הצוות משתמשים ביכולות טכנולוגיות מתקדמות על מנת לסייע למשלחת פיקוד העורף במיאמי. ניתחנו את הבניין שקרס ובנינו מודל תלת מימדי שלו, שיאפשר לאנשי פיקוד העורף, לסייע בחילוץ ולהתמצא בין ההריסות בצורה מהירה ואפקטיבית יותר. אנחנו מודים על הזכות וגאים לקחת חלק במאמץ הומניטרי חשוב כל כך״.

אסון מיאמי קריסת בניין פינוי גופות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד