י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"צבועים נמאסתם!"

יעקב אשר תקף במליאה: "פתאום נהייתם נטורי קרתא?!" • צפו

"איפה הפכתם להיות נטורי קרתא?" תקף ח"כ יעקב אשר את חברי הממשלה שמבקשת להאריך את הוועדה, שעוקבת אחר הפטור מגיסו לבנות דתיות, "אם בת מגיעה ואומרת שהיא עומדת בקריטריונים לפטור מגיוס, אז אתם באים ולוקחים חברות חקירה ובודקים בציציותיהם, לתוך הבתים שלהם ועם החברים שלהם? על מה?" • צפו בדבריו

יעקב אשר תקף במליאה: "פתאום נהייתם נטורי קרתא?!" • צפו
ח"כ יעקב אשר במליאה צילום: דוברות המליאה

ממשלת בנט-לפיד מבקשת להאריך בחקיקה את הוועדה שבוחנת ועוקבת אחר פטור שמקבלות בנות מגיוס צבאי על רקע דת, ח"כ יעקב אשר עלה לנאום במליאת הכנסת נגד החוק ותקף בחריפות: "בודקים בתוך הבתים שלהן, מחטטים להן בפרטיות".

אשר אמר: "המילה הכי פופולרית בממשלה הזו היא צבועים. מה רוצה היום ממשלת הפוליטרוקים? הם לא מסתדרים בנושאי ימין ושמאל אז הם הולכים לנושאי דת ומדינה".

"הרי מה הטענות על אותם רבנים "חשוכים" שמגיירים? הטענות שלכם הן מה אתם בודקים יותר מדי, מה אתם כופים, תהיו נחמדים, תהיו ידידותיים, למה אתם הופכים את כל העולים החדשים לשקרנים. לשיטתכם, כל אדם שבא ומצהיר על יהדות - קבלו אותו".

ח"כ אשר המשיך: "מה הטענות שלכם על בתי הדין בנושאי נישואין וגירושין, הדבר הקדוש בתורת הייחוס של עם ישראל? אתם אומרים להם? למה אתם כאלו קפדנים, למה אתם לא מסבירי פנים, מה רוצה הממשלה הזו? לקבוע שכל רב יוכל לגייר בסבר פנים יפות, בלי לבדוק האם באמת מקיימים את ההלכה או לא".

"ואני לא מבין", תקף אשר, "איפה הפכתם להיות נטורי קרתא? אם בת מגיעה ואומרת שהיא עומדת בקריטריונים לפטור מגיוס, אז אתם באים ולוקחים חברות חקירה ובודקים בציציותיהם, לתוך הבתים שלהם ועם החברים שלהם? על מה?", צווח בכאב.

"אם יש רמאים צריך לטפל בהם, אבל אחת שלא רוצה ללכת לצבא והיא לא דתית או מסורתית והיא אומרת טענות שווא הרי גם כשתגיע לצבא היא תשתמט בצורה אחרת. אבל פה אתם מפעילים מערכת שלמה של חוקים ומערכות וועדות, בעוד על שער הכניסה לעם היהודי, נישואים וגירושים, פה פתאום לא צריך ועדות, כאן תהיו מסבירי פנים ותקלו הכל? צבועים נמאסתם!", חתם אשר את נאומו הסוער.

גיוס בנות דתיות יעקב אשר ממשלת בנט לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד