ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
שיא כל הזמנים

מזג אוויר נוראי: מעל 100 מתו מהחום הכבד

עשרות אזרחים מתו בקנדה כתוצאה מהחום הכבד וחסר התקדים ששורר בימים אלה במדינה שניפץ את שיאי הטמפרטורה | המשטרה באזור ונקובר טיפלה ביותר מ-130 מקרי מוות פתאומיים מאז יום שישי האחרון

מזג אוויר נוראי: מעל 100 מתו מהחום הכבד
pixabay

מעל 100 מתים בעקבות עומס חום קיצוני בקנדה, רובם קשישים או כאלה שסבלו מבעיות רפואיות שונות. קנדה היא מדינה קרה בדרך כלל ולכן אזרחי המדינה לא מורגלים ל-49 מעלות חום.

קנדה שברה את שיא הטמפרטורה החמה שלה ביום שלישי עם 49.6 מעלות בליטון שבקולומביה הבריטית. גם בצפון-מערב ארה"ב נרשמו שיאים חדשים של חום, וכמה הרוגים.

מומחים טוענים כי שינויי אקלים צפויים להגדיל את תדירות אירועי מזג האוויר הקיצוניים, כמו גלי חום. עם זאת, קישור כל אירוע בודד להתחממות כדור הארץ הוא לא בהכרח נכון.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר כי גלי החום קשורים לשינויי אקלים, ביום רביעי הוא נפגש עם מושלי מדינות במערב ארצות הברית ומפקדי כיבוי אש, בכדי להיערך לעונת השריפות שפורצות בצפון אמריקה בעקבות החום הקיצוני השורר בהם.

ראש ממשלת קולומביה הבריטית ג'ון הורגן אמר כי השבוע היה החם ביותר שחווה האזור אי פעם והוביל ל"השלכות הרות אסון על משפחות ועל קהילות", מספר ההרוגים בעקבות החום עשוי לעלות, מכיוון שבאזורים מסוימים כוחות ההצלה הגיעו להרבה אירועי מוות פתאומיים, אך טרם פרסמו את המספרים המדויקים.

רק בוונקובר לבדה החום היה גורם למותם של 65 בני אדם מאז יום שישי האחרון. "אני קצין משטרה במשך 15 שנה ומעולם לא חוויתי את נפח מקרי המוות הפתאומיים שנכנסו בפרק זמן כה קצר", אמר מפקד המשטרה סטיב אדיסון לתקשורת המקומית.

קנדה מזג אוויר עומס חום קיצוני שרב כבד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד