י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"קידוש ה' גדול" • צפו

הזיל דמעות: כך נפרדו ילדי ויז'ניץ מהמורה הגוי

ילדי תלמוד התורה של חסידות ויז'ניץ באנטוורפן ערכו מסיבת פרישה למורה לא-יהודי שעבד 24 שנים במוסד, השמיעו לו חרוזים בשפה הבלגית וגרמו לו להתרגש ולהזיל דמעה. אחד הנוכחים מסביר את גודל קידוש ה' שנגרם כתוצאה מכך | צפו

הזיל דמעות: כך נפרדו ילדי ויז'ניץ מהמורה הגוי
הילדים עם המורה צילום: מתוך הסרטון

ילדי תלמוד התורה של חסידות ויז'ניץ באנטוורפן ערכו מסיבת פרישה למורה לא-יהודי שעבד 24 שנים במוסד.

ל'בחדרי חרדים' הגיע תיעוד מהמסיבה בו נשמע אחד הילדים משמיע חרוזים בשפה המקומית, כדי שהמורה יבין. המורה מזיל דמעות ומתרגש מהתנהגות הילדים היהודים.

החרוזים שהולחנו על ידי מורה אחר במוסד, ר' אשר ישעי' שווייצר, בדחן מפורסם באנטוורפן ובעל מחנך במוסדות ויז'ניץ ובעלזא, ריגשו את המורה והביאו אותו לבכות.

אחד הנוכחים הסביר ל'בחדרי חרדים' את גודל קידוש ה' שנגרם כתוצאה מכך: "באנטוורפן, בשונה מריכוזים חרדיים אחרים בעולם, נהוג זה עשרות שנים שאת לימודי החול מלמדים מורים לא-יהודים. רק בשנים האחרונות הוכשרו כמה אברכים להיות מורים, אך עדיין, מרבית המורים אינם יהודים. המורים הללו מלמדים בשעות אחרות גם בבתי ספר כלליים במדינה ולפעמים, מעבירים שם את הרשמים על התנהגות היהודים, לטוב ולרע".

לדבריו, "כשבן אדם עובד במוסד 24 שנים וחוגגים לו במסיבה עם שיר יהודי מלווה בחרוזים - זה גורם להד אדיר. הוא משתף את החברים, הקולגות והתלמידים וזה גורם לקידוש ה' גדול".

מורה ותלמידים אנטוורפן החסידית מסיבת פרידה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד