ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
"מאמי א שלאנג נעבן מיין פיס"

האם מספרת: כך ניצלנו מהנחש בלב השכונה בירושלים

לאחר שפורסמו גרסאות שונות על "נס הנחש" בשכונת 'בית ישראל' בירושלים - האם מתארת את רגעי הדרמה ואת גודל הנס | "היא קמה וצועקת מאמי א שלאנג נעבן מיין פיס (אימא, נחש ליד הרגליים שלי)"

האם מספרת: כך ניצלנו מהנחש בלב השכונה בירושלים
נחש פיתון מתכדר צילום: pixabay

מרת ברכה פרל, תושבת שכונת בית ישראל בירושלים, גוללה את "נס הנחש" שאירע לה בביתה בשבוע שחלף, ושסופר במהלך הימים האחרונות בגרסאות שונות.

מרת פרל התראיינה ל'קו החברותות והחסד אמר אביי' וסיפרה את המקרה שמעסיק את קהילת תולדות אהרן ואת הציבור החרדי כולו במהלך הימים האחרונים: "חזרתי הביתה ב-7 וחצי בערב. הייתי עייפה וחיכיתי לשני בניי, בחורי ישיבת תולדות אהרן. חיכיתי הרבה זמן והחלטתי ללכת לנוח. בינתיים הבן הצעיר חזר הביתה וביקשתי שיגיד לאחיו בן ה-18 שייכנס לחדר שלי להגיד לילה טוב כשהוא חוזר הביתה".

מפעים: כך ניצלה האם מנחש ארסי במיטתה

"פתאום אישה דפקה בדלת. זה היה כבר ב-10 וחצי. התכוננתי כבר ללכת לישון, אבל מדובר באישה בודדת וגלמודה. יש לה אכן 2 ילדים, אך הם לא נמצאים אצלה. היא באה אליי הביתה מדי פעם לאכול ולשוחח קצת", תיארה מרת פרל.

"קשה לי מאוד לקום, ויש לי כאבים ברגליים ובגב. אז הילדים שלי אמרו שמאוחר כבר ושאני לא אפתח בגלל העייפות והקושי. הבת שלי אף הציעה שהיא תכין אוכל לאורחת. אבל אמרתי להם: 'היא לא באה בשבילה - היא באה בשבילי. אתם יודעים את זה טוב'. כל פעם שמישהו נכנס לפה ויוצא מפה אני מודה לה': 'תודה שאתה חושב עליי ושולח לי אורחים'. מלבד זאת שהיא אישה מוערכת שגם מחלקת הרבה ברכות", היא ציינה בהתלהבות.

"היא הייתה שם בערך 40 דקות. אמרתי לאישה הזאת: 'אולי אני שולח את הבת שלי ללוות אותך עד הדלת כי לי אין כח'. והיא אמרה 'בסדר. ה' יגן עליכם'", סיפרה מרת פרל.

היא המשיכה לספר ותיארה את התפנית הדרמטית בעלילה: "ואז הבת הקטנה שלי בת ה-10, נכנסת למיטה, אבל מיד יוצאת בחזרה. היא קמה וצועקת מאמי א שלאנג נעבן מיין פיס (אימא, נחש ליד הרגליים שלי)".

לדבריה, "צחקתי ואמרתי לה שבטח משובר בלטאה. חשבתי שהיא לא יודעת בכלל מה זה נחש. היא הרי אף פעם לא ראתה נחש. אמרתי לה שאולי זה בכלל עכבר. שאלתי אותה: "איך את יודעת איך נראה נחש?' והיא ענתה: 'ראיתי בתמונות'. אז שלחתי את הבן שלי אהר'לע בן ה-11 לבדוק אם זה נחש. הוא בדק וחזר: "מאמי, ס'איז א ריזיגע שלאנג (אמא, זה נחש ענק)".

"סגרנו את הדלת. שלחתי בן אחר שיציץ לחדר דרך החלון מבחוץ, והוא אמר שאכן יש נחש ענק שמרים את הראש ופותח את הפה", אמרה הגברת.

היא תיארה את הסיטואציה הרוחנית שהייתה אז בבית: "כל הילדים קיבלו על עצמם קבלות. בתי קיבלה על עצמה לא לספר שקר, וקבלות בענייני צניעות. הבן שלי מנחם צבי לקח דף ועט והתחיל לכתוב פעם אחר פעם את המילים 'אין עוד מלבדו'. בינתיים הבאתי לשאר הילדים מיץ ענבים ומלמלנו "אין עוד מלבדו'. כולם קיבלו על עצמם קבלות טובות. גם אמרתי 'מזמור לתודה' ואמרתי לבן שלי שיתקשר לבעלי ששוהה בחו"ל".

"לאחר מכן", היא המשיכה לספר, "התקשרתי לחתן שלי ואמרתי לו שיש אצלנו בבית נחש. הוא הגיע בריצה עם פנים אדומות שנהפכו לחיוורות כשהוא בדק את החדר. הוא פתח את הדלת ולא מצא אותו. אז הוא התחיל להסתכל מסביב וראה אותו על הקיר. הוא ברח מהחדר ואז ראינו כבר שהנחש מתכרבל על המיטה שלי לכל אורכה.  פנינו מהר לבעלי מקצוע. לוכד נחשים מרמות הגיע, לכד אותו ואמר שהוא לא  נחש צפע אבל בכל זאת נחש מאוד מסוכן".

"לאחר מכן פרצו כל הילדים בבית בשיר 'מזמור לתודה' לרגל גודל הנס", תיארה גברת פרל והסבירה את גודל הנס. "הרי אם לא הייתי קמה לאישה ההיא שדפקה בדלת והייתי הולכת לישון מיד - הנחש היה מסתובב סביבי כשאני בכלל ישנה ולא מבחינה בו. מיותר להסביר את גודל הנס", סיימה מרת פרל לספר את גודל הנס, תוך העברת מסר למאזינים על כוח הצדקה, האמונה והביטחון.

בית ישראל ירושלים נחש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד