י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
דרמה בממלכת השטריימלים

לייבל'ה: העיתונאי שמתארס ובת הח"כ שנפצעה בדובאי

והשבוע בלייבל'ה כל הסיפורים מהפיליבסטר בכנסת ישראל: מי לקח את חבר הכנסת פרוש המותש לביתו?; הדרמה בממלכת השטריימלים שמסעירה בשיחות הנייעס; ההצגה של אשר בוועדה, והרימייק המרשים שעשה לזה הסופר החרדי, וכיצד אשר הגיב כשצפה? | מהדורה נרחבת

לייבל'ה: העיתונאי שמתארס ובת הח"כ שנפצעה בדובאי
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה פותח את המהדורה השבוע בצל הפיליבסטר בגבעת רם, והשולמן שהצביע פעמיים כאילו ומדובר במכונת מזגן של שטיבל. עיניו של לייבל'ה לא פוסקות לצפות בהופעות של דודי אמסלם, הראש ישיבה של הכנסת, ולייבל'ה נהנה מכל רגע, למרות החיוב החדש על מסכות בחללים סגורים שהשפיעו על לייבל'ה לרעה.  

אך מה זה כל זה שווה לעומת השמחה הגדולה שלייבל'ה שרוי בה, מאז נודע לו היום (חמישי) שאחד מהעיתונאים המוכשרים במגזר החרדי צפוי להתארס הערב בשעה טובה ומוצלחת.

לייבל'ה לא חושף את שמו של העיתונאי, אך יכול לציין כי בשידוך המדובר (שם הכלה שמור אצל לייבל'ה) מעורבים יועץ פרלמנטרי ועוזר שר. יהיה מעניין להמתין ולעקוב אחר השמחה הגדולה ש'חוצה יבשות'.

ומהשידוך, לבתו של אחד מבכירי החכי"ם החרדים, הגב' תהילה, שבישרה השבוע לעוקביה באינסטגרם שבעת שהותה בדובאי שברה את רגלה ופונתה לבית החולים, ללייבל'ה נודע כי לבת שלום והיא מרגישה טוב. 

האמת שעיקר הנייעס בשטיבלא'ך ובחצרות החסידים היה השבוע סביב הדרמה בעולם השטריימלים (לייבל'ה גילה כי מדובר בעולם שלם של נייעס סביב תעשיית השטריימלים). מתברר כי המותג 'שם טוב שטריימלך' הידוע שהיה בבעלות שני שותפים ויינר ופריד, נפרדו דרכם ברוח טובה וכל אחד פנה לדרך חדשה, לייבל'ה שמע בעיקר כי ויינר נשאר עם כל העובדים הוותיקים לצד היוקרה ויקרא לעצמו מהיום 'וויינערס', ופריד גם פתח לבד כאמור ונשאר עם השם הישן 'שם טוב' מאוד יהיה מעניין לראות איזה שטריימל יחבוש נכדו הבא של הרבי מבעלזא שיינשא? (כידוע ליודעי דבר שבכל השמחות שנערכו במעונו של הרבי מבעלזא חתונות ובר מצוות היו השותפים מביאים ביחד את השטריימל והקולפיק).

הוועדה המסדרת ממשיכה להרתיח את הפוליטיקה, והיא מרתקת אליה את עיני העם כולו. היה מעניין לשמוע השבוע בהיכלי הישיבות בחורים מתווכחים בלימוד, ובתוך סערת הריתחא דאורייתא צועקים זה לזה: "מי אתה חושב שאתה, עידית סילמן? מאיפה הבאת את הפשט הזה?" והבחור השני ענה: "איך אתה מדבר אליי? אני יעקב!"

במה דברים אמורים? אין מי שפספס השבוע את הסרטון הוויראלי של ח"כ יעקב אשר בוועדה המסדרת. במהלך אחד מני אלף הדיונים שהתקיימו שם, פנה ח"כ גינזבורג לאשר בשפה מכובדת ומרוחקת וכינה אותו "חבר הכנסת אשר". אשר שכבר היה עצבני מהאווירה הלוהטת בין הקואליציה לאופוזיציה, התפוצץ מזעם וצעק: "היינו חברים בוועדה, מה אתה קורא לי חבר הכנסת אשר, חבר הכנסת אשררר, אני יעקב!"

אם זה לא הספיק, הסופר והאסטרטג יצחק פלדמן (שאגב הוא המוח מאחורי כמה מיזמי ענק שהסעירו את המגזר התורני בשבועות האחרונים) ניצל את המומנט ויצא בביצוע מושלם עם חיקוי משעשע של הפרצות הוולקנית של הח"כ.

יום לאחר מכן, אחרי שהרשת כבר נחרכה על ידי הסרטון המקורי והחיקוי, קלט לייבל'ה את פלדמן מראה ליעקב אשר את סרטון החיקוי, מיד עם סיום ישיבת הסיעה השבועית של יהדות התורה בכנסת. אשר, זאת יש לומר, לקח את הדברים בהומור, וצחק. בסודי סודות לחש משהו לפלדמן, אבל עד לאוזניים של הסופר – לייבל'ה לא הצליח להגיע.

בלילה הדרמטי בשני בשעה 4:00 לפנות בוקר, היו"ר גפני וח"כ פינדרוס נצפו במרפסת יחד עם מנהל התרבות החרדית בעיריית ירושלים פנחס ארליך. 

מי שנצפה לוקח את ח"כ מאיר פרוש לביתו היה ח"כ אורי מקלב מדגל התורה לאחר שנהגו של פרוש כבר פרש לשינת הלילה ולא שרד לקחת את הבוס לרחוב שרי ישראל-תורה מציון.

ובפעם הראשונה הצליחו להפתיע את הכוח הצעיר ביותר הלא הוא משה רבר, הרל"ש של ח"כ יצחק פינדרוס יו"ר סיעת יהדות התורה שמלאו לו 32 שנים.

מחוץ לוועדת הכספים עדשתו של לייבל'ה תפסה את היועצים, מוישי רבר, של פינדרוס, מוישי זלושינסקי של גפני, וגיל גולן של אזולאי. המדור מדווח כי אחרי לילה לבן לא ניכרה עייפות על פניהם.

הנשיא הנבחר של מדינת ישראל יצחק הרצוג, נצפה השבוע בחברת השף החרדי הטוב ביותר אלי דיוייס שכמיטב המסורת הביא את הטופ שבטופ בבשרים בערב מיוחד של חרדים תומכי הנשיא שהתכנסו בבית במרכז הארץ. לייבל'ה לא חושף עוד פרטים ומי שמזהה את מיקום התמונה זה על אחריותו בלבד. לייבל'ה יודע לספר כי היין מהמרתף נשפך כמים.

אפרופו הנשיא, לייבל'ה תפס את מנכ"ל בית הנשיא והיועץ מרוגשים רגע לפני ההצבעה בוועדת הכספים.

והח"כ המורד מימינה עמיחי שיקלי נצפה השבוע מתאחר במערכת המקומונים 'מרכז העניינים' שם נכנס העורך החדש שניאור ובר לתפקידו. במקום קיבלו אותו המנכ"ל הנמרץ עוה"ד חנוך רפופורט לצד העורך ובר והסגן חיים פסל.

בכינוס 'זכרון קודש' של חצר סאדיגורה במלאת י"א חודש להסתלקותו של הרבי זצ"ל, ראה לייבל'ה את איש החסד והצדקה ר' יואל ישראל זופניק מניו יורק, מסתודד עם מנכ"ל מוסדות חסידות סאדיגורה אהרן טירהויז.

לייבל'ה ראה השבוע דבר מאוד מעניין: בנו של סגן ראש עיריית בני ברק שיקי מנדל מחסידות ויז'ניץ לומד דווקא בתלמוד תורה ולא בויז'ניץ, לייבל'ה ראה את שיקי התותח של ויז'ניץ מרים את בנו על הכתפיים במהלך מסיבת חומש בעיר.

ואת העסקן הבעלזאי יהושע וינברגר, המכונה 'שיעלה', מצא לייבל'ה שופך צקון לחש על יד אדני הכותל. ללייבל'ה נודע שוינברגר הלך להתפלל עם פרוץ הגל הרביעי שלא יעשו צרות לעולם החסידות.

לייבל'ה נקלע שבוע שעבר להילולת ה'אור החיים' הקודש בהר הזיתים שם הוא שמע על ההוראה "נשיקה ולצאת". לייבל'ה ראה על הדרך את הבנש"ק המדובר בעולם החסידות הבחור שמעון מנחם נחום פרידמן בנו של הרבי מסאדיגורה זצ"ל, בחיר ישיבת בריסק שהגיע יחד עם האח געציל עם העניבה והסמט שמונה כידוע לראש חבורת 'ש"ס במקהלים' בתחנת האבן ברחוב שמואל הנביא בירושלים אמממה ה'במקהלים' עדיין לא עובד כנראה, ויהיה מעניין מאוד לעקוב על התמקדות החבורה.

מי שנקלע לעימות עם השוטרים היה המפיק הגדול יעקב חיים מילר שנרדף על ידי המשטרה. לייבל'ה עושה מחאה נמרצת על הדבר הנורא שאסור שיקרה בפרט לא למילר. 

בציון אחר אבל בעיר רחובות, ליד קברו של האדמו"ר רבי דוד משה מקרעטשניף זיע"א, מקים הקריה החסידית בעיר, ראה לייבל'ה את חבר מועצת העיר פנחס הומינר נציג אגודת ישראל ואיש החסידות, כשהוא יושב כאחד האדם ומעתיק בתפילה חרישית.

בחלון של בית הכנסת טאלנא ממול בית הקברות בבני ברק ראה לייבל'ה את הזמר שלמה כהן כשהוא מצטרף מרחוק (בגלל היותו כהן) לתפילה של הרבי מסערט ויז'ניץ, שהגיע לאוהל לתפילה ביום היארצייט של הרבי בעל ה'חכמת אליעזר' זצ"ל.

במוצאי שבת בשעת לילה מאוחרת הגיע לייבל'ה לחצר חנות הבשרים היוקרתית פיקדלי המפורסמת ברחוב תובל בירושלים, שם נערך אירוע שבע ברכות לחתן יענקי שטרן, בן שר העסקנים והחסד הרב אפרים שטרן.

לייבל'ה ראה את האחים הלר לצד עורך 'משפחה' אריה ארליך והעסקן מענדי צימעט, שהביא במקום הפקה מושלמת ויוקרתית והפעם בחלבי.

גם הצלמים מניו יורק שהגיעו לצלם את החקלאים יוסי גולדברגר ואברומי בלום, הגיעו למקום וגם פגשו את יענקלה קורנבליט.

השדרן דוד חכם שנגמל מהקורונה לאחר שנבדק עשרות פעמים, יצא לארה"ב לטובת עסקיו והרדיו, כדוגמא אישית העלה תמונה מהמטוס ללא מסכה עקב שתיית הקפה. 

מנהל מחלקת הילדים בהדסה עין כרם פרופ' שמעון רייף התראיין השבוע ברדיו 'קול ברמה' שם סיפר כי גם בקרב משפחתו יעץ לחסן את נכדיו הגדולים. דקות לאחר מכן קיבל רייף שיחת טלפון מפתיעה מנפתלי בנט שהיה בדרכו ללשכת ראש הממשלה, וביקש לשמוע מעוד מקור על חשיבותם של חיסוני הילדים.

מיד לאחר מכן צייץ בנט ציוץ עם המלצת פרופ' רייף. כמובן שקרדיט לתחנת הרדיו החרדית קול ברמה לא היה שם. קשור ליחסי החרדים-ממשלה חדשה?

אך דווקא את הפרשן המשפיע ואיש תחנת 'קול ברמה' ישראל כהן, בנט צייץ גם צייץ. זה קרה כשכהן דיווח על כך שפרופ' רן בליצר עלה למעונו של הגר"ח קנייבסקי שהורה לילדים מגיל 12 להתחסן.

גם המנכ"ל החדש של ג'וינט - תב"ת, רוני דודאי נצפה השבוע מתברך במעונו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי, יחד עם ראש תחום חרדים בג'וינט הרב יצחק טרכטנגוט, הזוכה לאמונם של גדולי ישראל וראשי הישיבות.

לייבל'ה הגיע השבוע לאירוע מיוחד באוניברסיטת תל אביב בהענקת הפרופסורה לפרופ‘ יוסף משהראווי את נשיא אוניברסיטת תל אביב פרופ‘ אריאל פורת ופרופ‘ אהוד גרוסמן - דיקן הפקולטה לרפואה. מחזה מרגש היה לראות את אורח הכבוד יו"ר 'למענכם' ליעוץ והכוונה רפואית הרב החרדי יוסי ערבליך, מתחבק עם פרופ' משה ראווי מהמגזר שאינו יהודי.

בשבוע שעבר לייבלה חיפש בדחיפות את זלמן ניימן, מנהל לקוחות ורכש מדיה במשרד הפרסום 'פרונט. הוא' חייג וחייג אך לצערו לא היה מענה. לייבל'ה לא הבין מה קרה, הוא רגיל שזלמן זמין 24/6 עבור הציבור והלקוחות, בתחילת השבוע נודעה הסיבה: זלמן היה בארצות הברית לרגל שמחה משפחתית. ללייבל'ה הודלף בדרך לא דרך השילוט הענק שקיבל את פניו של זלמן במשרדים החדשים של משרד הפרסום פרונט.

ולרגל פגרת החתונות בשלושת השבועות יצאו הצלמים הגדולים שוקי לרר ונפתלי לרר לנאות דאצ'ה ברומניה. השניים עשו צלם אותי כאילו אני לא רואה ושקעו בלימוד. 

ולפינת המזל טובים השבועית

ברכת מזל טוב לח"כ יואב בן צור, לרגל שמחת הולדת הנכדים, בן לשני חתניו יחזקאל ברזילי ואוריה נהרי.

ברכת מזל טוב לח"כ יעקב אשר, לרגל שמחת הולדת הנכדה בת לבנו שלוימי אשר.

ברכת מזל טוב לעסקן שמואל רוזמן מחסידות ערלוי, לרגל הבר מצווה לבנו, השבוע הוא הניח תפילין לבנו אצל האדמו"ר מערלוי. 

ברכת מזל טוב לעיתונאי מענדי גרוזמן מ'כאן מורשת' לרגל שמחת הולדת הבת הגדולה בשעה טובה ומוצלחת אחרי שנות רווקות, לייבל'ה מאחל הרבה נחת.

ברכת מזל"ט לקמב"ץ העדה החרדית של מאה שערים יואליש קרוייס לרגל אירוסי בתו הראשונה עם בנו של העסקן ר' חיים טויסיג מארה"ב.

ברכת מזל טוב לשלמה היימן מנכ"ל טלטרגט לרגל היכנס בנו לעול תורה ומצוות. בשמחה שהתקיימה בקרית בעלזא השתתפו החברים וגם הרבי ממעזיבוז' שהגיע במיוחד. 

ברכת מזל טוב למנכ"ל חב' ההסעות 'דרך החיים' הרב חיים הופמן לרגל הבר מצווה לנכדו ולר' יואל לרגל הבר מצווה לבנו. השמחה ביום ראשון הקרוב בשכונת רמת שלמה בירושלים.

ולסיום, לייבל'ה שולח מזל טוב לבנימין וולקן יו"ר ארגון 'אור לאחים' בן לבנו אריה לייב, שמחת הבר מצוה תיערך ביום ראשון הקרוב באולמי היהלום שבכתר ברחוב וילקומירר בב"ב לרגל השמחה טס וולקן לרבו האדמו"ר מבאבוב שיניח תפילין לבנו. לייבל'ה משגר גם מזל טוב לסבא יושב ראש נתיבי רפואה יהודה רבינוביץ שחוגג את הבר מצווה לנכדו בכורו.

לייבל'ה רכילות חרדית יעקב אשר יצחק פלדמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד