י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

איך ראוי להוקיר תודה כאשר מקבלים תרומה?

כאשר אנו מקבלים תרומה או כל דבר אחר, מן מתבקש שנגיד תודה. אך לפעמים דווקא כשמדובר בתרומה, זהו דבר שלא פשוט לעשות – ולפעמים גם אפשר לוותר עליו. אילו סוגי תרומה קיימים? איך אפשר להוקיר עליהם תודה ומתי אפשר לוותר?

איך ראוי להוקיר תודה כאשר מקבלים תרומה?
תרומה צילום: פיקסביי

הנותנים והמקבלים

ישנם אנשים שתקופות ארוכות, ואולי גם מרבית חייהם, נמצאים במקום של מקבלי העזרה. אם זו נזקקות כלכלית או נפשית, לרוב הדרך והמקום בו גדלנו מכתיבים לנו כבר מגיל צעיר את מעמדנו בעולם, ואת מקומנו כמעניקים פוטנציאליים, או מקבלים. לכן חשוב לזכור, גם אם אנו הנותנים, שלפעמים הגענו למקום הזה לא רק בזכות הדרך שעברנו עם עצמנו, אלא גם כי נסיבות החיים הובילו אותנו לצד החזק.

לעומת זאת, הצד המקבל, שבעל כורחו נמצא בעמדה הזו, מורגל כל חייו להיות זה שנזקק, ועליו להוקיר תודה. שוב ושוב ושוב. ולפעמים, לא תאמינו, זה אפילו נהיה מתיש, ומתסכל. כי אם נותנים לי שוב ושוב כל החיים, ואני עדיין לא מצליח להגיע לאותו המקום של התורמים – במה עזרה לי התרומה?

הצורך של אנשים לתת, שנשען לא מעט על הצורך להרגיש "סופרמן", פעמים רבות עוזר לנותן בתחושותיו יותר מאשר למקבל. מפני שעזרה נקודתית גם אם היא גדולה – לא תמיד תעזור לנו לצאת מהמקום בו אנו נמצאים. וכשאנו נותנים מתוך הצורך לקבל הוקרת תודה, זהו לא מניע טהור.

על הנותנים לשחרר את הרצון הזה מתוך הבנה שהמבוכה והתסכול של המקבל מובנים, ואולי אפילו מוטב שלא יידע ממי קיבל את העזרה.

ואיך בכל זאת כדאי להוקיר תודה?

לעומת מקבלים ספציפיים שאליהם מגיעה התרומה בסופו של דבר, ישנם מוסדות מתווכים שאליהם לרוב מגיעה התרומה באופן ראשוני. כאשר מוסד מקבל תרומה בשביל האנשים שעבורם הוא פועל ישנן דרכים רבות להוקיר תודה. כשמוסד מוקיר תודה לתורמים, הוא למעשה מנטרל את יחסי הנזקק והתורם, ומאפשר לתודה להיות כללית יותר ועדיין אמיתית.

הדרך המקובלת ביותר כיום היא הכרה. זאת אומרת, יחסי ציבור. פירסום חיובי של הגוף נותן התרומה הוא פתרון מוביל לשני הצדדים. עבור הצד התורם – תמיד נחמד לקדם את עצמך בעזרת פרסום שמציג אותך כתורם לחברה, ועבור מקבלי העזרה זהו עידוד לכל מי שנתקל בפירסום לצאת ולתרום. בנוסף, אם מדובר בתורם מוכר ומוערך בציבור, תרומה שלו יכולה להשפיע על אנשים אחרים לעשות כמוהו. ובמקרה כזה – פרסום הוא לא רק אפשרות אלא גם כדאי!

דרך נוספת להכרת תודה היא דרך אישית יותר – כל מתנה שמקבל התרומה יבחר לתת, יכולה לחמם את הלב. זה יכול להיות תבשיל, עוגה או יצירת אמנות. כל דבר שבא מהלב והערך שלו אישי הרבה יותר מאשר כלכלי.

תרומה הכרת תודה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד