י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
המשטרה ערכה תרגיל

הטיסות חזרו ואיתן ההברחות: ארבעה חרדים נעצרו באמסטרדם

ארבעה צעירים חרדים נעצרו באמסטרדם הולנד, לאחר שהתגלה כי הבריחו גת למדינה. עוד נודע ל'בחדרי חרדים' כי אחד מהחמישה, צעיר מתחת גיל 18, שעצור כעת במתקן מעצר לנערים. שלושת האחרים פזורים בין מספר בתי מעצר | שליח חב"ד "אל תתפתו להעביר גת, הברחה לכל דבר"

הטיסות חזרו ואיתן ההברחות: ארבעה חרדים נעצרו באמסטרדם
אמסטרדם, הולנד צילום: Nati Shohat/FLASH90

שוב זה קורה, לאחר כשנה וחצי של שקט, הטיסות חזרו ואיתן המעצרים. בשנים האחרונות ישנה תופעה של צעירים חרדים שמחפשים כסף קל, הם לוקחים את עלי הגת, שבארץ הם חוקיים לחלוטין, לאירופה אירופה שם הם אינם חוקיים. מי שצורך את הגת הם בדרך כלל אפריקאים שחיים באירופה.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי ארבעה צעירים חרדים מישראל נעצרו באמסטרדם הולנד, לאחר שניסו שהבריחו 81 קילו גת, הצעירים החרדים הגיעו למלון בו הם התכוננו לשהות, שם נעצרו. עוד נודע ל"בחדרי חרדים", כי המשטרה ידעה שיש להם גת, אך לא עצרה אותם בשדה התעופה, לדברי גורם בקהילה היהודית המקומית, המשטרה עקבה אחריהם למלון, בניסיון לתפוס גם את הלקוחות.

לאחר מעצרם יצרו הנערים קשר עם בית חב"ד בראשות הרב עקיבא קמיסר והם מקבלים אוזן קשבת וטיפול מסור על ידי השליח הרב דובי פינקוביץ, הפועל למענם מול רבני בתי הכלא והמשפחות.

עורך הדין מרדכי ציבין, מומחה למעצרים בחו"ל, פועל לגבי אחד העצורים, המשפחה ביקשה מציבין להתערב, והוא פועל בהתנדבות. הרב קמיסר אומר ל"בחדרי חרדים" כי הוא מיצר על כך שזה שוב קורה. לדבריו בגלל שלא היו טיסות בקורונה, אז לא היו מעצרים של חרדים שמבריחים גת, אבל עכשיו הטיסות חזרו ואיתן המעצרים. הרב קמיסר גם מבקש להעביר מסר להורים וגם לצעירים: "אל תתפתו להעביר גת, זה הברחה לכל דבר, זה לא חוקי כאן, וזה יכול להיגמר במעצרים ואף מספר שנים בכלא".

הולנד אמסטרדם הברחת גת עו''ד מרדכי ציבין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד