י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
שמו את הפוליטיקה בצד

המושל הודה לביידן על התמיכה: "היה נהדר"

הנשיא ביידן הגיע לזירת האסון בפלורידה שרובה רפובליקנית והמושל שלה הינו מועמד פוטנציאלי להתמודד מולו לנשיאות בשנת 2024. עם זאת השניים הניחו את הפוליטיקה ופרגנו זה לזה על אופן הסיוע והפעולות בשטח

המושל הודה לביידן על התמיכה: "היה נהדר"
מושל פלורידה בזירת האסון צילום: מתוך טוויטר

מושל פלורידה, רון דה סנטיס, המשתייך למפלגה הרפובליקנית, ומי שנחשב לחברו הטוב של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, הודה היום (חמישי) לנשיא המכהן ג'ו ביידן הדמוקרטי במהלך תדרוך על קריסת הבניין, והניח את הפוליטיקה המפלגתית בצד כשהופיע לצד הנשיא. ביידן הגיע למקום האסון שממנו חולצו עד כה 18 דיירים, בהם שני ילדים בני 4 ו-10 ביממה האחרונה, בעוד 145 דיירים עדיין נעדרים.

המושל דה סאנטיס אמר: "שיתוף הפעולה היה נהדר - המקומי, העירוני והמחוזי, היה פנטסטי, ואתם לא רק תמכתם ברמה הפדרלית, גם לא הייתה לנו שום בירוקרטיה" והצביעו על טיפול מהיר מהרשויות המקומיות למדינה, ומשם לממשל הפדרלי באמצעות הסוכנות הפדרלית לניהול חירום.

ביידן נפגש עם המושל הרפובליקני של פלורידה, רון דה סאנטיס, מקורבו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ הנחשב למועמד פוטנציאלי לנשיאות בשנת 2024, במהלך תדרוך בצהריים לצד גורמים אחרים בסורפסייד, סמוך למקום בו התרחשה הקריסה.

בכירים בבית הלבן אמרו כי הם רצו לשמור על הביקור כמה שיותר א-פוליטי, כדי להדגיש את יכולתו הייחודית של ביידן להעביר מסר של חמלה למשפחות ברגעים הקשים.

ביידן שביקר במקום שוחח במהלך תדרוך עם ראשי הרשויות המקומיות, כולל מושל פלורידה רון דה סאנטיס וראש עיריית מיאמי דייד, דניאלה לוין קאווה. "יהיו הרבה כאבים וסבל וחרדות" אמר ביידן באשר למשפחות השכולות, "חלקם ידרשו עזרה פסיכולוגית בחודשים ובימים שלאחר מכן, אנחנו לא הולכים לשום מקום" הצהיר הנשיא ועודד את כוחות ההצלה, "תגידו לי מה אתם צריכים, זו העבודה שלכם. אנחנו רק רוצים לוודא שכל מה שאתם צריכים יש לכם".

מושל פלורידה, רון דה סאנטיס, אמר כי כמעט 1,400 טונות של פסולת בניין כבר נלקחו מאתר הקריסה בסרפסייד. ראש עיריית מחוז מיאמי-דייד, דניאלה לוין, אמרה כי פעולות החיפוש וההצלה הופסקו באופן זמני בגלל החשש מקריסת שאר הבניין.

אסון מיאמי ג'ו ביידן רון דה סנטיס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד