י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מאגר מסיל"ה

ברמה פרטנית | בנק ישראל מקים מאגר סטטיסטי ייעודי לאשראי העסקי

המאגר שיוקם יושתת על בסיס הסטנדרטים הגבוהים ביותר של אבטחת מידע ותהליכי עבודה נוספים שיבטיחו שמירה על סודיות המידע בצורה הקפדנית ביותר | הכירו את מאגר מסיל"ה

ברמה פרטנית | בנק ישראל מקים מאגר סטטיסטי ייעודי לאשראי העסקי
בנק ישראל צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

במסגרת התכנית האסטרטגית של הבנק וכדי לשפר את הסטטיסטיקה המוניטרית והפיננסית הוחלט בבנק ישראל להקים את מאגר מסיל"ה - מאגר סטטיסטי ייעודי לאשראי העסקי. נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, והמפקח על הבנקים, מר יאיר אבידן, קיימו היום (חמישי) פגישה עם מנכ"לי הבנקים וחברות כרטיסי האשראי בנושא התנעת הפרויקט.

מאגר מסיל"ה יחזק את יכולותיו של בנק ישראל בתחומים הבאים: בסיוע בקביעת המדיניות מוניטרית והבנה טובה יותר של התמסורת המוניטרית ובפרט ניתוח מצבם של העסקים קטנים-בינוניים (SMEs). כמו כן יספק תמיכה וניהול של מדיניות מקרו-יציבותית (macro-prudential) ושמירה על היציבות הפיננסית של המשק, לרבות סיכוני קישוריות וריכוזיות בין לווים. לצד תמיכה בניהול וניטור הסיכונים של המערכת הפיננסית בכלל והמערכת הבנקאית בפרט.

הקמת המאגר מגיע בעקבות המשבר הפיננסי בשנת 2008 שהראה שנתונים מצרפיים לבדם אינם משקפים את התמונה המלאה, והחלטות על מדיניות צריכות להיות מבוססות על נתונים פרטניים, איכותיים ובתדירות גבוהה. ביטוי לכך בא בין היתר, בהמלצות לאיסוף למידע של ה-G20 שתמכו בהצגת מדדים המבוססים על ההתפלגות כולה ועודדו את קידום המאגרים המבוססים על נתונים פרטניים.

זאת ועוד, משבר הקורונה חיזק את הצורך בנתונים פרטניים הנדרשים לתמיכה ולקבלת החלטות הנוגעות לצעדי מדיניות, בין היתר, בכל הנוגע לתחום האשראי שניתן למגזר העסקי. כמו כן, משבר הקורונה תרם אף הוא להאצת הקמתו של מאגר הנתונים הפרטני לאשראי העסקי בהתאם לסטנדרטים הבינלאומיים וכחלק מהתכנית האסטרטגית של בנק ישראל ומכאן חשיבותו הרבה.

המאגר המתוכנן יכיל מידע פרטני על אשראי למגזר העסקי ברמת הלוואה (מודל loan-by-loan), שהיא הרמה המפורטת ביותר, והוא יחזק את תשתית המידע הקיימת בבנק ישראל ויתרום להמשך חיזוק תהליך קבלת החלטות המדיניות בתחום התמיכה ביציבות הפיננסית ובמילוי תפקידיו הנוספים של בנק ישראל.

המאגר שיוקם יושתת על בסיס הסטנדרטים הגבוהים ביותר של אבטחת מידע ותהליכי עבודה נוספים שיבטיחו שמירה על סודיות המידע בצורה הקפדנית ביותר.

בנק ישראל מאגר נתונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד