י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
במה בחרתי השבוע?

ההבדלים בתקשורת החרדית בסיקור אסון מיאמי

מרבית המגזינים נתנו ביטוי הולם לתחושות בציבור לגבי האסון במיאמי, אך בכל זאת העדפתי מגזין אחד על משנהו. מדוע?

ההבדלים בתקשורת החרדית בסיקור אסון מיאמי
שערי השבועונים צילום: עיבוד בחדרי חרדים / pixabay

משפחה, בקהילה והדרך

הבחירה השבוע הייתה קלה מאוד. בחרתי מיד בעיתון 'משפחה'. נדמה לי שהסיבה ברורה. האסון הקשה במיאמי הכה בהלם את העולם היהודי כולו, ומשפחה ידע איך להביא את הסיפור על הטרגדיה הנוראה בצורה הכי מתאימה.


אבל גם 'בקהילה' ו'הדרך' סיקרו. אז נתחיל עם 'בקהילה'. הוא הביא מילים בודדות בשער והסיבה לכך בלתי מובנת לחלוטין. משפחות כואבות ודואבות והיה מן הראוי להוכיח השתתפות בכאב ובאובדן. ולו בשביל הרייטינג בלבד.


'הדרך' אכן הביא שער מתאים, אך יותר שער יצירתי וצבעוני שהיה מנצח בקלות בשבוע רגיל עם סיפורים על תרגיל אווירי משותף של צבאות רוסיה וסין, אך לא בשבוע שבהם כולם דיברו, חשבו וראו דם ואש ותמרות עשן.

 

העולם החרדי והציבור החרדי

'העולם החרדי' הביא בשער תמונה מיוחדת. כמנהגו להביא תמונה אחת בלבד בשער, הוא בחר בתמונה הכי ייחודית של השבוע. האדמו"ר מאלכסנדר מוקף בחסידים נלהבים שמתאמצים לקלוט כל מילה של הרבי, כשברקע מקום משנתם הנצחית של האבות הקדושים, בצד נפלאות הטבע הירוקים ולקינוח - מילים מתפילת יום הכיפורים: "זָכְרָה יְשֵׁנֵי חֶבְרון". מלהיב ומרגש גם יחד.

גם 'הציבור החרדי' בציג שער מדהים. בכיר המשפיעים במגזר החרדי כשברקע העלייה ההמונית בהילולת האור החיים הק'. וכמובן, סיקור השמחות בחצרות האדמו"רים ואיך לא, הצצה ראשונה לשנת השמיטה ההולכת ומתקרבת.

די וואך וא בליק

'די וואך' הביא תמונה מדהימה בשער. צעירי הצאן במחנה עם קסקטים בלזאיים סביב שולחן עץ עתיק. תהיתי על ההתעלמות מאסון מיאמי אבל גיליתי פרויקט מיוחד בחוברת השנייה.


'א בליק' גם הביא שער מדהים, וגם השכיל לסקר את האסון הנורא גם בשער הראשי. החלטה נכונה ונבונה, בטח במושגי רייטינג ואפילו מבחינה ערכית.

שערי השבועונים ביקורת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד