י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הוקרה לצוותי הרפואה

בנק ישראל מנפיק מטבע מיוחד של 5 שקלים

אחרי איטליה, צרפת ומצרים גם ישראל מצטרפת לטרנד ומנפיקה מטבע מיוחד של חמישה שקלים, שצדו האחורי יוקדש כאות הוקרה והערכה לצוותי הרפואה על מאבקם בנגיף הקורונה | הממשלה אישרה ובנט מברך על היוזמה

בנק ישראל מנפיק מטבע מיוחד של 5 שקלים
מטבע מיוחד של 5 שקל צילום: דוברות בנק ישראל

ממשלת ישראל אישרה את הצעת בנק ישראל להנפקת מהדורה מיוחדת של מטבע הוקרה בעריך של 5 ש"ח שייכנס למחזור המזומן, ויוקדש לצוותי הרפואה בישראל על תרומתם ומאבקם למען חייהם ובריאותם של אזרחי המדינה במהלך מגפת הקורונה. מטבעות דומים הונפקו גם במדינות שונות בעולם ובהן איטליה, צרפת, ומצרים.

עיצוב צד הנושא של המעה, נבחר במסגרת תחרות עיצוב בהשתתפות 15 מעצבים גרפיים מישראל. בבחירת העיצוב הסופי, אימץ הנגיד את המלצותיה של הוועדה הציבורית לתכנון שטרי כסף, מעות ומטבעות זיכרון בראשות כבוד שופט בית המשפט העליון (בדימוס) יעקב טירקל. הנגיד, פרופסור אמיר ירון, בחר את העיצוב הזוכה מתוך שלוש הצעות העיצוב שנבחרו על ידי הוועדה כאמור.

בהתאם לחוק בנק ישראל, התש"ע - 2010 פרטי המעה ועיצובה כפי שנקבעו על יד הנגיד, אושרו על ידי המועצה המנהלית של בנק ישראל, בראשות פרופ' שוקי שמר, וכעת אושרו גם על ידי הממשלה.

המטבע שעוצב על ידי איתן אלון, יונפק כמהדורה מיוחדת של מעה בעריך 5 ש"ח למחזור המטבע, באמצעות עדכון עיצוב צד הנושא והקדשתו לצוותים הרפואיים כאמור. בנק ישראל מתכוון להנפיק כמה מיליוני מטבעות מהמהדורה המיוחדת ואלו צפויים להיות מופצים לשימוש הציבור באמצעות התאגידים הבנקאיים ודואר ישראל, עד סוף שנת 2021.

ראש הממשלה, נפתלי בנט אומר לאחר אישור המטבע המיוחד: "המטבע המיוחד מבטא את הכרת התודה של אזרחי ישראל לצוותי הרפואה בישראל. הם עומדים בחזית המאבק בקורונה ועושים עבודת קודש מרגע תחילת המשבר. החל מהרופאים והאחיות, דרך צוותי קופות החולים ועד לאנשי משרד הבריאות - כולם פעלו יחד מסביב לשעון כדי להגן על בריאותם של אזרחי ישראל".

הוא הוסיף ואמר, "אני מברך את בנק ישראל על היוזמה הברוכה להנציח את פועלם על גבי מטבע חדש. בשם ממשלת ישראל ואזרחי ישראל, אני מבקש להביע את הערכתנו ותודתנו לצוותים. נמשיך להיאבק בנגיף הקורונה ובעזרת ה׳- ביחד ננצח".

נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון אמר מצידו: "בנק ישראל גאה להנציח על גבי מטבע רשמי של מדינת ישראל את הכרת התודה לאנשי מערך הרפואה בישראל, על מאבקם הבלתי מתפשר על חייהם ובריאותם של אזרחי המדינה. בראיה בינלאומית, אין ספק כי התמודדותה המוצלחת של מערכת הבריאות בישראל עם נגיף הקורונה, ובכלל זה מבצע חיסון האוכלוסייה, היא אחד הנדבכים המרכזיים אשר סייעו למשק הישראלי לצלוח גם את השפעותיו הכלכליות של המשבר הבריאותי ולחזור למסלול של התאוששות מואצת של הכלכלה הישראלית".

 

בנק ישראל מטבע צוות רפואי 5 שקל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד