י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
למרות הסכם הפשרה

החשש של המתנחלים מבנט: "הרבה מאוד סימני שאלה"

למרות הסכם הפשרה עם מתנחלי אביתר, רוב ראשי הרשויות במועצת יש"ע מביעים הסתייגות מכניסתו של בנט לתפקיד ראש הממשלה: "אנחנו מאוד חשדנים לאנשים שמזגזגים ולא הולכים בצורה עקבית" | מנגד, ראש המועצה ממשיך לתמוך בממשלה

החשש של המתנחלים מבנט: "הרבה מאוד סימני שאלה"
נפתלי בנט צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

ראשי המתנחלים מביעים חשש מראש הממשלה החדש נפתלי בנט. רוב ראשי הרשויות במועצת יש"ע חוששים מאוד מכניסתו של בנט לתפקיד ובמסגרת כתבת מגזין של העיתונאית ליה ספילקין ב'N12', מתנגדים לממשלתו, למרות שהוא כיהן בעברו כמנכ"ל מועצת יש"ע, גוף שרובם חברים בו.

"בתור ראש הממשלה יש לו את התפקיד, אבל השאלה איזה מנוע יש לו", תוהה ראש מועצת הר חברון, יוחאי דמרי. "כשיש את יאיר לפיד ובני גנץ, שלא לדבר על מפלגות השמאל הקיצוניות בכלל, אז אני אומר לעצמי - רגע, מי בעצם קובע?".

"האם הכוחות מתחת לפני השטח או ראש הממשלה? אז אני מקווה שאלו דברים שיתבררו בשבועות הקרובים. יש הרבה מאוד סימני שאלה", הוסיף.

דמרי המשיך והעלה את חששותיו: "הציבור בעם ישראל הכריע ימין ורוצה לראות אג'נדה ימנית. במקום זה, קיבלנו ממשלה שאני לא יודע לאן זה יילך איתה. יש בה הרבה מאוד סממנים שהם שמאל ושהם בניגוד לתפיסות שלי".

"הרבה פעמים היה דיבור גבוה גבוה, אבל יכולת ביצועית נמוכה", מספר אחד מראשי המועצות, שמסרב להיחשף, "תמיד הוא היה מאוד אמפתי וחביב וסחבק אבל בתכל'ס לא ממש עשה כלום".

"אז אני מכיר את הבנאדם וקצת חושש. זו תחושה שהוא וביבי אותו בנאדם. בסופו של דבר הם רותמים את הסביבה או שהם פועלים לשנות משהו רק כשזה לטובתם האישית", תקף.

גם ראש מועצת קריית ארבע-חברון, אליהו ליברמן מביע את חששו מפני ממשלת הכלאים: "אנחנו נכווינו קשות עם אריק שרון, שהיה בולדוזר של ההתיישבות ופתאום נהיה ראש ממשלה ויום אחרי חירב וגירש ועשה נזק משמעותי לישראל וזה לא נסלח לו".

"לכן אנחנו מאוד חשדנים לאנשים שמזגזגים ולא הולכים בצורה עקבית. ומה שקרה עם האמירה של בנט ושהוא בגד בבוחרים שלו זה מאוד מטריד לגבי ההמשך", הסביר.

מנגד, ראש המועצה דוד אלחייאני שתמך בבחירות בגדעון סער, תומך כמובן בממשלה ובעומד בראשה: "אני חושב שהממשלה הזו יותר ימנית מהממשלה הקודמת. קודם כול, האמריקנים מבינים שכל הקמת מדינה פלסטינית יביא לסוף הממשלה הזו ולכן הם לא יעשו את זה. זה כמו צ'ק ביטחון".

"תמיד יהיו משברים ודברים מורכבים אבל נפתלי בנט וגדעון סער וליברמן לא פחות ימניים אם לא יותר מליכודניקים. בנט בא מהשטח. הוא מכיר את יהודה ושומרון, היה מנכ"ל המועצה", מסכם אלחייאני.

ממשלת בנט לפיד מועצת יש"ע יהודה ושומרון נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד