י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
חסרי בושה

מדוע שפכו הנערים פסולת בניין מחוץ לשגרירות ישראל

בתגובה לזעם הישראלי על החוק הפולני ששולל החזרת רכוש יהודי לצאצאי ניצולי ונספי השואה, נערים אנטישמיים שפכו גל אבנים מחוץ לשגרירות ישראל בוורשה הבירה ותלו שלט "זה רכושכם" • צפו

מדוע שפכו הנערים פסולת בניין מחוץ לשגרירות ישראל
האבנים מחוץ לשגרירות בוורשה צילום: ארגון הצעירים הפולנים

חברי תנועת נוער אולטרא-לאומנית בפולין השאירו פסולת בניין מחוץ לשגרירות ישראל בוורשה כדי למחות על הביקורת של ישראל בגין החקיקה שתגביל החזרת רכוש יהודי לצאצאי ניצולי השואה.

חברי קבוצת הנוער 'הכל-פולני' השאירו ביום רביעי ערימת אבנים ולבנים של קירות עם שלט "זה רכושכם", כך דיווחו כלי תקשורת מקומיים.

על פי הדיווח, המפגינים טענו כי תביעות להשבת רכוש מצד יהודים אשר הנדל"ן והרכוש שלהם הוחרם לאחר מלחמת העולם השנייה נוגעות למקומות שנהרסו ברובם במהלך מלחמת העולם השנייה ולכן הם חסרי ערך.

המהלך הנבזי שלהם מגיע לאחר הצעת חוק שעלתה בפרלמנט הפולני, שקובעת מגבלה של 30 שנה לערער על החלטות מנהליות. אם יועבר על ידי הסנאט וייחתם על ידי הנשיא, החוק יהפוך את עיקר החרמת הרכוש שלאחר השואה לבלתי הפיך בבתי משפט בפולין. וכך אף ניצול שואה או מישהו מצאצאיו לא יוכל לדרוש החזרת רכוש.

התקשורת הפולנית דיווחה כי זאת פעולת מחאה על תביעות יהודיות נגד פולין. הצעירים הפולנים כתבו כי "ארגונים יהודיים אפילו לא ראויים לכך, החלטנו לזרוק טון שלם של הריסות על שגרירות ישראל, בסוף המדינה שלנו אחרי המלחמה היתה כמעט רק הריסות, אז הנה הרכוש שלכם".

עוד כתבו "לפולין יש מדיניות חוץ אוהדת כלפי ישראל. מה אנחנו מקבלים על כך? תביעות רכוש בלתי חוקיות והצגת פולנים כרוצחים של יהודים. הגיע הזמן לשנות את זה". כתבו, הם גם מחתימים עצומה "תגידו לא לטענות יהודיות בלתי חוקיות".

שר החוץ יאיר לפיד, מבקר גלוי של פולין, גינה את הצעת החוק. "זו מתקפה ישירה וכואבת על זכויות ניצולי השואה וצאצאיהם", כתב. "זו לא הפעם הראשונה שהפולנים מנסים להעלים עין ממה שנעשה בפולין בתקופת השואה".

עוד כתב לפיד, "‏אנחנו לא מעוניינים בכסף הפולני ועצם הרמיזה היא אנטישמית. אנחנו נלחמים על זכרם של נספי השואה, על גאוות העם שלנו, ולא ניתן לאף פרלמנט לחוקק חוקים שמטרתם להכחיש את השואה".

אנטישמיות בפולין שגרירות ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד