י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
התוקף זוהה

הרב שנדקר מספר פעמים שוחרר מבית החולים, התוקף זוהה

הרב שלמה נוגינסקי, שנדקר שוב ושוב מחוץ למרכז חב"ד, בשכונת ברייטון שבבוסטון, מסצ'וסטס, שוחרר לביתו מספר שעות לאחר שהותקף אמש בצורה קשה | מתארגנת קבוצה שמירה יהודית

הרב שנדקר מספר פעמים שוחרר מבית החולים, התוקף זוהה
האחים נורולה עם השריף צילום: באדיבות המצלם

הרב שלמה נוגינסקי, שנדקר אמש (חמישי) שוב ושוב מחוץ למרכז חב"ד בשכונת ברייטון שבבוסטון מסצ'וסטס, שם גם יש בית הכנסת ליוצאי רוסיה בראשו עומד הרב, שוחרר לביתו. הרב נוגינסקי אמר "תודה" למצלמות הטלוויזיה כשהוא שוחרר מהמרכז הרפואי בבוסטון. הדקירה גרמה לפציעות, אך בחסדי שמים הן אינן מסכנות חיים.

הרב נוגינסקי, בשנות ה-50 לחייו, נולד ברוסיה וגדל בישראל. הוא אב ל-12 ילדים והוא חלק מצוות מיוחד שהוקם על ידי הרבי מליובאוויטש זצ"ל, במטרה לתת מענה לצרכי הקהילה היהודית דוברת הרוסית. יהודי רוסיה מייצגים למעלה מ-30% מכלל האוכלוסייה היהודית באזור בוסטון רבתי.

בהצהרת, משטרת בוסטון נאמר, כי התוקף הוא חאלד עוואד, גבר בן 24 מברייטון. הוא יואשם בבית המשפט המחוזי בברייטון באשמת תקיפה עם נשק חם וקר.

המשטרה עדיין חוקרת את המניע מאחורי הפיגוע, כך דיווחה רשת CBS סניף בוסטון. "אנו עובדים בשיתוף פעולה הדוק עם רשויות החוק בכדי לקבל תמונה ברורה יותר של מה שקרה, ולא נגיב למניע בזמן שהחקירה נמשכת", אמר הרב דן רודקין, מנהל המרכז שהרב נוגינסקי עומד בראשו. כך דווח אתר Colive.

על פי הדיווח, הרב נוגינסקי היה מחוץ למרכז היהודי כאשר התוקף ניגש אליו כשהוא חמוש באקדח וסכין. "התוקף בא אליו והפנה אליו אקדח ואמר לו "תפתח את המכונית שלך. הרב נוגינסקי נתן לו את המפתח ואמר '"הנה המפתח", והוא אמר "לא, אתה תפתח את המכונית" כך סיפר הרב רודקין.

לדבריו, הרב נוגינסקי והתוקף נאבקו ליד המכונית עד שהרב הצליח לברוח.

לאחר התקיפה על שליח חב"ד בבוסטון האחים נורולה, עסקנים בקהילת לוס אנג'לס, נפגשו עם השריף אלכס וילאנובה בלשכת השריף ביום חמישי, שם דנו בהגנה על הקהילה היהודית, כולל הצבת שוטרים ומתנדבים מחוץ למרכזים יהודיים, הם דנו בנושאי בטיחות, וגם במאבק בחסרי בית שמסתובבים באזור ומנסים לפגוע בקהילה היהודית.

בוסטון פיגוע דקירה חב"ד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד