י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
דגל ישראל לכיוון כפר פלסטיני

כפי המתווה: תושבי המאחז עוזבים את בתיהם | "תכף נשוב"

כפי שסוכם במתווה הפשרה, היום עזבו תושבי המאחז את בתיהם באביתר, ובמקומם ישהו במקום כוחות צה"ל: "ברגע שניקרא לעלות לאיזו שהיא נקודה, נבוא ליישב את הארץ" | כעת, המדינה תיבחן את מעמד הקרקעות אך עדיין לא ידוע מתי יסיימו לבדוק

כפי המתווה: תושבי המאחז עוזבים את בתיהם | "תכף נשוב"
אביתר צילום: Flash90

מעל לחודשיים אחרי שהקימו את המאחז, היום (שישי) תושבי אביתר עוזבים את בתיהם, וחוזרים למקום מגוריהם המקורי, זאת כפי שסוכם במתווה הפשרה.

התושבים יכלו להישאר עד היום בשעה 16:00, כשבמקום הממשלה אמורה לשים כוח צבאי, אך היישוב לא ייהרס. רגעים לפני יציאתם, התושבים בנו מגן דוד גדול ותלו דגל ישראל לכיוון כפר פלסטיני. "תכף נשוב", פרסמו לצד התמונות.

על פי המתווה, המדינה תצטרך לבחון את מעמד הקרקעות שעליהן ישוב המאחז, ואם יתבררו כאדמות מדינה - תתאפשר הקמת ישיבה ומגורים נלווים לה ולמשפחות צוות הישיבה במקום.

תושבי המאחז אביתר עוזבים את המקום

"לא הגענו לכאן בשביל נדל"ן, אלא במטרה ליישב את ארץ ישראל", אמרה תושבת אביתר איילת שליסל ל'כאן חדשות'. "ברגע שניקרא לעלות לאיזו שהיא נקודה שבה יצטרכו אותנו - נבוא לכל משימה שבה נצטרך ליישב את ארץ ישראל".

מוקדם יותר, ארגון השמאל הקיצוני 'שלום עכשיו' תלה כרזות מחוץ לבתיהם של יו"ר 'העבודה' מרב מיכאלי ויו"ר 'מרצ' ניצן הורביץ.

בשלטים, צוטטו דברים מתוך מצעי המפלגות של הורביץ ומיכאלי, שבאים להוכיח שהשנים הסכימו למתווה הפשרה למרות שזה מנוגד לאידיאולוגיה שלהם.

"הורוביץ ומיכאלי היו חייבים לעשות הכול כדי למנוע את הסכם הכניעה המביש עם עברייני אביתר", מסרו ב'שלום עכשיו'. "נראה שבניגוד לאגף הימני בממשלה שנלחם עבור הציבור שלו, השניים הפנו עורף לקהל הבוחרים שלהם ונתנו הכשר להלבנת מאחזים".

"מרצ והעבודה חייבות להפנים שכוחן בממשלה שווה לכוח של סער ובנט, ולהיאבק על תפיסת העולם שלהן. אחרת הן תיזכרנה כמי שהיו שותפות לממשלת ימין על מלא", הוסיפו.

ראש המועצה אזורית שומרון יוסי דגן: "אנחנו יוצאים היום בכאב - אך בראש מורם, משום שאנו יודעים שבקרוב מאד, נחזור לאביתר, תחזור לכאן ישיבה כחוק, ולאחריה יוקם כאן על ידי הממשלה יישוב לתפארת".

"בע"ה הצעד היום של גיבורי אביתר, יחזק את ההתיישבות, יחזק את ארץ ישראל, ויביא להקמתו של יישוב חדש כאן בשומרון, ויביא גם להקמתם של עוד ישובים רבים בכל מרחבי יהודה ושומרון", הוסיף.

שלום עכשיו ניצן הורביץ מרב מיכאלי מאחז אביתר פינוי מאחזים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד