י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
כותרות הציונות הדתית

סופ"ש במגזר: גיבוי מנתניהו ופשרת אביתר

אחרי עוד שבוע עם שלל חדשות ועדכונים, עיתוני ועלוני המגזר הדתי-לאומי עסקו במגוון נושאים - ובין היתר כתבו באופן נרחב על פשרת המאחז אביתר, האנטישמיות של הדמוקרטים בארה"ב, מאמר מיוחד של יו"ר האופוזיציה וראיון עם ראשי ארגון הצלה | 'בחדרי חרדים' עם כל הכותרות

סופ"ש במגזר: גיבוי מנתניהו ופשרת אביתר
הבנייה באביתר צילום: Hillel Maeir/Flash90

המתיחות בין שני הקצוות במגזר הדתי-לאומי, החרד"לים והלייטים, על הסוגיות בפוליטיקה, דת ומדינה ומשמעות המגזר, מספקת כותרות שונות ומעניינות בעלוני סוף השבוע במגזר. 'בחדרי חרדים' ריכז את כולם.

ב'מקור ראשון', העיתון המרכזי במגזר, שנפוץ גם בקרב הציבור הימני, בולט בעמוד הראשי כותרת וכתבה שמתייחסת לאנטישמיות בארצות הברית: "האנטישמים החדשים בארה"ב הם הדמוקרטים", נכתב בכותרת, כשהם מתבססים על נתוני משרד התפוצות.

בצד העמוד הראשי, יו"ר האופוזיציה החדש בנימין נתניהו פרסם במפתיע מאמר בעיתון, שבו קרא לתומכיו להפסיק לתקוף את המתנחלים: "אין מקום למאבק נגד ההתיישבות ביהודה ושומרון", כתב בין היתר.

'מצב הרוח'. תומכים במתווה

העיתון השני המרכזי בציונות הדתית הוא 'בשבע', שם התייחסו בהרחבה למתווה הפשרה של המאחז אביתר. העיתון, שעמדתו היא נגד ממשלת השינוי, הקפיד לציין בעמוד הראשי את אי הודאות לגבי ההסכם שנחתם על הממשלה: "יישוב בסימן שאלה", נכתב בכותרת.

'בשבע' היה מבין היחידים במגזר שסיקר את קריסת הבניין במיאמי. בכתבה שפורסמה, נתנו בעיתון בעיקר דגש על ההירתמות של ישראל לעזרה לקהילה היהודית בפרט, ולנפגעי הבניין בכלל.

'מקור ראשון'. מאמר מפתיע של נתניהו

לאחר העיתונים, ישנם את עלוני המגזר, אשר קטנים בגודלם ומחולקים בעיקר בבתי הכנסת הקהילתיים. בין הוותיקים שבהם הוא 'עולם קטן', שם התייחסו בעמוד הראשי לפטירתו של שופט העליון לשעבר צבי טל, שנפטר בסוף השבוע שעבר.

עלון נוסף שמופץ בקרב הציבור הדתי-לאומי, הוא 'שביעי'. כתבה שבולטת בעלון, שזכתה לעמוד הראשי, היא ראיון עם ראשי ארגון 'ההצלה ללא גבולות', שעובדים בעיקר ביו"ש אך גם מצילים חיים באסונות.

גם ב'מצב הרוח', עוד עלון בציונות הדתית, התייחסו למתווה שסוכם בין תושבי אביתר לממשלה. בניגוד ל'בשבע' שהבליטו את החוסר וודאות, ב'מצב הרוח' הדגישו כי זה מתווה שיוביל להתיישבות.

הציונות הדתית בנימין נתניהו אביתר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד