י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
החשד מופנה לאיראן

דיווח: תקיפה של ספינה ישראלית באוקיינוס ההודי

ערוץ המזוהה עם איראן מפרסם היום כי ספינה ישראלית שהייתה בדרכה לאמירויות הותקפה באוקיינוס ההודי. לפי הדיווח הספינה הותקפה על-ידי "נשק לא ידוע"

דיווח: תקיפה של ספינה ישראלית באוקיינוס ההודי
אילוסטרציה צילום: pexels

ערוץ אלמיאדין הלבנוני דיווח על אש שפרצה באוניית משא ישראלית בצפון האוקיינוס ההודי לאחר שהפליגה מנמל ג'דה לכיוון האמירויות. על פי הדיווח בערוץ הלבנוני, אוניית המשא "נפגעה מנשק לא ידוע" ושום גורם רשמי לא קיבל אחריות לאירוע, ובישראל לא מתייחסים כלל.

בישראל לא מגיבים רשמית לדיווח. הספינה לא רשומה כישראלית, אלא בבעלות איש עסקים ישראלי והצוות הוא ככל הידוע - זר. בשלב זה לא ידוע על נפגעים. כך דווח ב'כאן חדשות'. הכתב ניר דבורי מציין כי הספינה שנפגעה באוקיינוס ההודי נמכרה לפני חודשיים לחברת הספנות "מירסק" וכבר אינה בבעלות אייל עופר.

ערוץ אלמיאדין מזכיר ברקע, אולי כרמז, את הדיווחים באיראן על תקיפת בניין של הסוכנות לאנרגיה אטומית באיראן ב-23.6 – תקיפה של מל"ט על המבנה בעיר כרג' ממערב לטהראן.

הפגיעה בספינה "הישראלית" היא ככל הנראה ניסיון נקמה, לאחר שבחודש יוני השנה, הספינה הגדולה ביותר בחיל הים האיראני עלתה באש וטבעה בים, במפרץ עומאן בנסיבות לא ברורות, המאמצים הרבים להציל את הספינה הגדולה לא הצליחו להציל את הספינה Kharg, הספינה נקראה על שם האי המשמש כמסוף הנפט הראשי של איראן.

הספינה טבעה בסמוך לנמל ג'אסק האיראני, כ-1,270 ק"מ דרומית-מזרחית לטהרן במפרץ עומאן ליד מיצר הורמוז של המפרץ הפרס.

הספינה שנשרפה שימשה כאחת מכמה ספינות בחיל הים האיראני המסוגלות לספק סיוע בים לספינות אחרות. כולל הרמת מטען כבד ולשמש כנקודת מנחת למסוקים. הספינה, שנבנתה בבריטניה והושקה בשנת 1977, נכנסה לחיל הים האיראני בשנת 1984 לאחר משא ומתן ממושך שבא בעקבות המהפכה האסלאמית של איראן בשנת 1979.

איראן ספינה תקיפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד