י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
ביקורת כלפי נתניהו

בכיר בליכוד: "יכולתי בוודאות להרכיב ממשלה"

קרוב לשלושה שבועות אחרי שהושבעה ממשלת השינוי, בכיר 'הליכוד' ישראל כץ טוען כי אם היה מועמד כראשון ברוטציה, היה מרכיב ממשלה: "אני יודע בוודאות שהייתי מצליח"

בכיר בליכוד: "יכולתי בוודאות להרכיב ממשלה"
בנימין נתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ברקע המתח ב'ליכוד' סביב השמייניג שבמפלגה עושים לח"כים שנעדרים בהצבעות, הערב (שבת) אחד מחברי הכנסת מהמפלגה אמר כי אם היה ראשון ברוטציה, היה מצליח להרכיב ממשלה.

חבר הכנסת הוא ישראל כץ, שאישר את הדיווח בעבר כי הציע לנתניהו שהוא יהיה ראש הממשלה במקומו ובכך תוקם ממשלת ימין. כץ טען כי יו"ר האופוזיציה טען בכך שלא הסכים להצעתו, שלדעתו, הייתה מצליחה להשאיר את 'הליכוד' בשלטון.

"הצעתי אז לנתניהו, אם הוא מציע לכל ראש מפלגה קטנה להיות ראשון ברוטציה אז שייתן לליכוד לבחור", סיפר ב'חדשות 12', "ואני האמנתי שאני אבחר. אני יודע בוודאות שהייתי מצליח להרכיב ממשלה, אפילו דיי רחבה. אחרי שנה, אחרי שתהיה ממשלת חירום, הוא גם יכול היה לחזור. אני חושב שאני צדקתי בדבר ההוא וחבל אולי שזה לא קרה".

"אבל נתניהו החליט שהוא ימשיך להיות ראש האופוזיציה ואנחנו מכבדים את זה. נתניהו הביא 30 מנדטים לליכוד, גם קודם לכן היו 36 מנדטים, יש כאן תמיכה ציבורית רחבה", סייג.

"אלא שברגעים מסוימים צריך לעשות ניתוח ריאלי", ביקר את שר האוצר לשעבר את נתניהו. "חשבתי שכל ההצעות למפלגות הקטנות לא יניבו ממשלה, לכן אמרתי לו שעדיף לתת למישהו מהליכוד - יותר נכון וגם עם סיכוי יותר גבוה".

לאחר מכן הודה כי הוא מתנגד לפריימריז עכשיו: "אמרתי לנתניהו שהסיבה שאני לא תומך בפריימריז כרגע כי לא צריך. 'אתה נבחרת ל-4 וחצי שנים, אתה ראש הליכוד והאופוזיציה'".

"אני מתכוון להתמודד לראשות הליכוד אחרי שנתניהו יחליט שהוא לא רוצה להמשיך", סיכם בכיר 'הליכוד'.

ישראל כץ הליכוד בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד