י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
אבל בביתר עילית

נהג האוטובוס החרדי נפטר בתום ימי השבע ברכות לבנו

ברוך דיין האמת: הרב החסיד ר' צבי אריה (לייב'ל) אייזנבך ז"ל, נפטר בשנות ה-60 לחייו, במהלך השבת האחרונה, לאחר שנות סבל וייסורים. המנוח עבד לפרנסתו כנהג אוטובוס, ולא התבייש מפני המלעיגים. באמצע שבת שבע ברכות לבנו חש ברע ופונה לבית החולים

נהג האוטובוס החרדי נפטר בתום ימי השבע ברכות לבנו
ר' לייב'ל אייזנבך ז"ל בשמחה משפחתית צילום: פיני מרגליות

ברוך דיין האמת: חסידי קרלין בביתר עילית קיבלו את הבשורה המרה על לכתו של הרב החסיד ר' צבי אריה (לייבל) אייזנבך ז"ל, בשנות ה-60 לחייו. ר' לייב'ל נפטר במהלך השבת האחרונה למגינת לב משפחתו, מכריו ובני קהילתו.

המנוח ז"ל סבל מהמחלה הארורה בשנים האחרונות. לפני מספר ימים הוחמר מצבו והציבור התבקש להתפלל לרפואתו, אך למרבה הצער, ביממה האחרונה החזיר את נשמתו לבוראה.

המונח ז"ל, נולד אצל אביו ר' יוסף דוד אייזנבך ז"ל למשפחה עם 16 אחים ואחיו. היה מוכר בביתר עילית כיהודי חם מאוד שתמיד היה עם חיוך על פניו. הוא עבד הרבה מאוד שנים אצל יואל צוובנר בצ'יינג' ובשנים האחרונות היה נהג בחברת 'קווים'.

אחד ממכריו סיפר ל'בחדרי חרדים' אנקדוטה מעניינת על ר' לייב'ל, כפי שכינו אותו בקרלין: "הוא ענה פעם למישהו ששאל אותו מדוע הוא נוהג אוטובוס עם חליפה, למרות שחם מאוד וזה גורם לו להזיע: 'כשאני מכניס אורחים אליי הביתה צריך לקבל אותם ולכבד אותם...' זה היה ר' לייבל כפי שאנחנו הכרנו אותו".

לדבריו, "המנוח ז"ל עבד כנהג בחברת 'קווים' כדי לפרנס את משפחתו. הוא היה איש נדיר שלא התבייש מ'מה יאמרו'. כיבד את עבודתו והיה אדם ישר והגון, קבע עיתים לתורה ועמד על כך מכל משמר".

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בערב פורים האחרון אירס המנוח את בנו הצעיר אלימלך נ"י, והחתונה התקיימה בהשתתפותו ביום חמישי לפני שבוע. בשבת אף השתתף בשבע ברכות, ערך קידוש בכוחות האחרונים ואמר לסובבים כי הוא לא מסוגל לנשום והולך מעט לנוח.

לפני חודש עבר ניתוח להסרת הגידול ומאז מצבו הלך והסתבך. בליל שבת בשבוע שעבר, הוא פונה לבית חולים. במהלך השבוע חלה התדרדרות נוספת במצבו עד שהשיב את נשמתו בשבת האחרונה. הוא השאיר אחריו שישה ילדים, עשרות נכדים ודורות ישרים ומבורכים שממשיכים את דרכו המיוחדת בעבודת ה' ובעבודת המידות.

'בחדרי חרדים' עם הפרטים על מסע הלווייתו: הלוויה תצא הערב (מוצאי שבת) בשעה 23:30 מביתר עילית, ובשעה 00:10 מבית הלוויות שמגר בירושלים.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

קרלין ביתר עילית נהג אוטובוס לייבל אייזנבך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד