י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
דרכי מירון וצפת אבלות

המלמד מצפת הלך לעולמו בשבת והשאיר 5 יתומים רכים

ברוך דיין האמת: צפת החרדית קיבלה השבת את הבשורה המרה על לכתו בטרם עת של הרב החסיד ר' שלמה פרלמן ז"ל, בשנת ה-44 לחייו, שהחזיר את נשמתו לבוראה לאחר שנים של סבל וייסורים קשים. הוא היה מלמד בביאלה והשאיר אחריו 5 יתומים

המלמד מצפת הלך לעולמו בשבת והשאיר 5 יתומים רכים
הרב שלמה פרלמן ז"ל צילום: באדיבות המשפחה

ברוך דיין האמת: צפת החרדית קיבלה במהלך השבת האחרונה את הבשורה המרה על לכתו בטרם עת של הרב החסיד ר' שלמה פרלמן ז"ל, בשנת ה-44 לחייו, שהחזיר את נשמתו לבוראה לאחר שנים של סבל וייסורים קשים.

המונח ז"ל נולד לאביו הרב החסיד ר' שמואל יצחק אייזיק ז"ל, מחשובי חסידי באבוב, וכהגיע לפרקו נישא לביתו של הרב החסיד ר' נפתלי פרידמן ממירון, ועבר להתגורר בעיר הקודש צפת. אביו, ר' שמואל יצחק אייזיק ז"ל, הלך לעולמו לפני מספר שנים.

ר' שלמה היה מיקירי צפת ושימש כמלמד בתלמוד תורה ביאלה בעיר, שם הרביץ תורה לעדרים והפיץ את מעיינות החכמה לנשמות הרכות.

בשעות הערב עסק לפרנסתו בנגינה ופיאר בכישרונו את מעמדי השמחה של תושבי צפת. מדי שנה בלילה הקדוש של הושענא רבה היה משמח ומנגן בחצר ציון הרשב"י במירון עד שגופו נחלש ופסק ממנהגו.

מכריו סיפרו ל'בחרי חרדים' כי "ר' שלמה ז"ל היה איש יקר ואהוב. איש נעים הליכות שהיה מאיר פנים לכל אדם. הוא היה מלמד דרדקי כשני עשורים וגידל דורות של ילדים בדרך ישראל סבא".

המנוח ז"ל השאיר אחריו חמישה יתומים. למרבה הצער, הוא הספיק להכניס לחופה רק את בתו הבכורה, כשארבעה יתומים רכים נשארו בבית ללא אבא.

'בחדרי חרדים' עם פרטים על מסע הלווייתו: מועד הלוויה נקבע להערב (מוצאי שבת) בשעה 00:30. הוא יצא ממירון לבית העלמין במקום, שם ייטמן המנוח ז"ל.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

נפטר מלמד תשבר צפת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד