י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
התושבים תולים תקווה

דיווח: הסיכום של גנץ ושקד בנושא הבנייה בהתנחלויות

בפגישה שנערכה בשבוע שעבר עם ראשי מועצות ביהודה ושומרון, חשפה שרת הפנים לנוכחים כי סיכמה עם שר הביטחון שוועדת התכנון העליונה, המאשרת בנית יחידות דיור ביו"ש, תתכנס כל 3 חודשים | ראש מועצת יש"ע: "אנחנו רואים בך כתובת"

דיווח: הסיכום של גנץ ושקד בנושא הבנייה בהתנחלויות
שקד בפגישה עם ראשי הרשויות צילום: באדיבות המצלם

ברקע פשרת מאחז אביתר והביקורת, הלילה (בין שבת לראשון) פורסם כי שרת הפנים איילת שקד ושר הביטחון בני גנץ הגיעו להסכם סביב אישורי הבניה ביו"ש.

שקד, כך על פי הדיווח ב'ישראל היום', חשפה בשבוע שעבר בשיחה עם ראשי המתנחלים, כי היא וגנץ סיכמו שוועדת התכנון העליונה במנהל האזרחי, שמאשרת יחידות דיור ביו"ש, תתכנס בכל 3 חודשים.

ההסכמה סביב כינוס הוועדה מגיעה לאחר שהמתנחלים הפעילו לחצים, בעקבות כינוסה האחרון ב-17 לינואר האחרון, מעל לחצי שנה.

כזכור, בתחילת שבוע שעבר ראשי הרשויות ביהודה ושומרון, בניהם שתי ראשי רשויות חרדיות, נפגשו עם שרת הפנים איילת שקד, למרות הדרישה של ראשי המפלגות החרדיות להחרים.

בפגישה, שנערכה בירושלים, השתתפו עשרות ראשי רשויות ביהודה ושומרון, ובתוכם ראש העיר ביתר עילית מאיר רובינשטיין וראש מועצת הר אדר, חיים מנדל שקד, למרות הליכתה לממשלת השינוי והבקשה להחרים אותה.

בפגישה עצמה, ראשי המועצות ביהודה ושומרון הציגו בפניה את העניינים העומדים על הפרק בכל הנוגע לעבודת הרשויות באזור, והעלו נושאים חשובים העומדים לפתחה של השרה שקד כשרת הפנים.

אחד הנושאים המרכזיים שעלו בפגישה, הוא דרישת המתנחלים לכינוס ועדת התכנון העליונה, שכאמור כעת נחשף כי שקד אמרה להם שהיא וגנץ סיכמו שהועדה תתכנס בכל שלושה חודשים.

יו"ר מועצת יש"ע דוד אלחייני אמר לשרה שקד בפגישה: "אני סומך עליכם ומקווה מאוד שזו תהיה ממשלה טובה להתיישבות. אני מאחל לך ולכל צוות המשרד בהצלחה ואנחנו רואים בך כתובת טובה מאוד בממשלה".

מלשכת שר הביטחון נמסר בתגובה: "לא היו דברים מעולם. במו"מ הקואליציוני לא היה כל סיכום בנושא. כל נושא ההתיישבות ימשיך להיות מנוהל בתוך מערכת הביטחון בהובלת שר הביטחון. אנו ממליצים לכל שר לעסוק בנושאי משרדו".

איילת שקד בני גנץ התנחלויות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד