י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
המשבר עדיין כאן?

פשרת המאחז: בכירים בממשלת השינוי נגד גנץ

ימים ספורים לאחר שנחתם מתווה הפשרה בין המדינה לתושבי אביתר, גורמים בממשלת השינוי טוענים כי סגן ראש הממשלה שר הביטחון בני גנץ, הבטיח להם שהוא יפנה את המאחז: "נדהמנו לגלות את ההסכם" | מלשכת שר הביטחון הגיבו להאשמות: "מי שמפחד לומר אמת - מסתתר"

פשרת המאחז: בכירים בממשלת השינוי נגד גנץ
בני גנץ עם נפתלי בנט צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

הובטח או לא הובטח? ברקע המשבר סביב חוק האזרחות, הבוקר (ראשון) נראה כי למרות שההסכם עם תושבי אביתר נחתם והתושבים פונו, המשבר עדיין כאן.

בכירים בממשלת השינוי, כך לפי הדיווח ב'גל"צ', טוענים כי שר הביטחון בני גנץ הבטיח להם בשיחות סגורות כי הוא יפנה את המאחז שנמצא בשומרון, ולכן הם לא התבטאו בנושא בפומבי, כיוון שחשבו שהסיפור יסתיים בפינוי חד צדדי והריסת המקום. אך בחמישי בבוקר, הופתעו לגלות שנחתם הסכם עם תושבי אביתר.

לטענת הגורמים, ההסכם יוצר הקמת ישוב חדש בעתיד. גורם בכיר בממשלה מאשים: "גנץ לקח אחריות מלאה בפנינו, והתחייב לפנות את אביתר - ונכשל. נדהמנו לגלות את ההסכם".

כזכור, ביום חמישי האחרון חתם מזכיר הממשלה שלום שלמה על מתווה פשרת אביתר יחד עם תושבי המקום, לפיו האחרונים יעזבו עד שישי האחרון, ובמקומם ישהו כוחות צה"ל במקום, כשהישוב עצמו לא נהרס.

על פי ההסכם, אחרי שהקרקעות יוכחו על ידי המדינה שהן אינן פרטיות, תוכל לקום עליהן ישיבה ובהמשך אף צפוי יהיה לקום ישוב חדש במקום.

מלשכת שר הביטחון נמסר בתגובה להאשמות: "מי שמפחד ומסתתר מאחורי גורמים, כנראה לא אומר את האמת. שר הביטחון ניהל את האירוע בצורה מושכלת. תוך קודם כל, שמירה על הביטחון ועל שלטון החוק. בניגוד לאחרים, וכפי שתמיד נהג, לקח אחריות ונהג באחריות".

בני גנץ אביתר פינוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד