י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
הקורונה ומזוודות הדולרים

עלייה מדאיגה; ראש הממשלה בנט מזהיר: "שעון החול הולך ואוזל"

ראש הממשלה בנט דיבר בפתח ישיבת הממשלה והתייחס לעלייה המדאיגה בתחלואה ולפרצות שנמצאו בנתב"ג, "יש שיפור משמעותי בניהול האירוע ובזמני הבדיקות" | על ההתמודדות מול עזה: "עובדים על פתרון שיאפשר סיוע הומניטרי לתושבי עזה אבל ללא מזוודות הדולרים"

עלייה מדאיגה; ראש הממשלה בנט מזהיר: "שעון החול הולך ואוזל"
בנט בפתח ישיבת הממשלה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בצל העלייה המדאיגה בתחלואה של הזן ההודי של נגיף הקורונה, דיבר היום ראש הממשלה בנט בפתח ישיבת הממשלה והתייחס לנושא התחלואה - אך גם לנושאים נוספים.

בהתייחסו לעלייה המדאיגה בתחלואה אמר ראש הממשלה: "בשבוע האחרון יש עלייה בקצב הנדבקים החדשים בקורונה, כחלק מלקחי עבר אנו לא ממתינים כדי להגן על בריאות האזרחים. צריך להבין שברחבי העולם זן הדלתא משתולל, ממש משתולל בקצב הדבקה גבוה לאין ערוך מכל הזנים הקודמים ואנחנו מתכוונים לשמור על אזרחי ישראל. לכן היעד שלנו מקסימום שמירה על האזרחים מינימום פגיעה בחיים הרגילים של אזרחי ישראל בשביל להמשיך בזה אנו זקוקים לשיתוף הפעולה שלכם אזרחי ישראל".

ראש הממשלה בנט ציין כי עד עתה מאה אלף בני נוער כבר התחסנו, אך ציין כי "זה לא מספיק. שעון החול הולך ואוזל, כל מי שעוד לא התחסן, מתבקש לקבוע כבר היום תור. החיסונים עובדים, החיסון השני קריטי נגד הזן החדש, זן הדלתא, זה עובד. יש 5 ימים שנותרו לקבלת הזריקה הראשונה כדי שנוכל לנצל את המנות הקיימות שתוקפן פג בסוף החודש."

בהתייחסו לפרצות בנתב"ג שאיפשרו לאנשים לשוב ממדינות אדומות אמר בנט: "אנשים שניסו לחמוק הורדו ממטוסים. אנחנו לא מתחכמים עם הנגיף הזה מינינו את האלוף במיל' רוני נומה לממונה על מעברים, בייחוד נתב"ג. יש שיפור משמעותי בניהול האירוע ובזמני הבדיקות. מתחם הבדיקות מוקם ברגעים אלה על ידי משרד הבריאות, התחבורה והביטחון ואנו מטפלים בתקלות העבר".

בנט התייחס בדבריו להתמודדות מול ניסיונות ההסלמה מצד ארגון חמאס וכן ציין כי מזוודות הדולרים שהועברו מדי חודש לעזה - ייפסקו: "אתמול בלילה צה"ל תקף בעזה בתגובה לבלוני תבערה, אני מבהיר פה שוב – דברים השתנו. ישראל מעוניינת בשקט ואין לנו שום עניין בפגיעה בתושבי עזה , אבל אלימות , בלונים, צעדות הטרדות למיניהן ייענו בתגובה חריפה. אנו עובדים על פתרון שיאפשר סיוע הומניטרי לתושבי עזה אבל ללא מזוודות הדולרים. מזוודות הדולרים זה משהו שירשנו וצריך לעבור מהעולם."

נפתלי בנט קורונה רצועת עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד