י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
המינוי של הרצוג

הפרשנית תקפה את לשכת נתניהו; עמית סגל השיב

ב'חדשות 12' דנו על מינויו של נאור יחיא לדובר בית הנשיא והעיתונאית רינה מצליח פצחה במונולוג שכולו הכפשה על לשכת נתניהו עת כיהן כרה"מ. עמית סגל ורוני דניאל הסתייגו משלילת לגיטימיות של אדם רק כי עבד במקום מסוים 

הפרשנית תקפה את לשכת נתניהו; עמית סגל השיב
נאור יחיא צילום: Moshe Shai/Flash90

בשבוע החולף התחוללה סערה גדולה סביב מינויו של ינון יחיא, יועצו לשעבר של נתניהו בלשכת ראש הממשלה, לדובר בית הנשיא הנבחר בוז'י הרצוג. בשמאל תקפו וטענו כי המינוי לא ראוי כיוון שיחיא נטל חלק בדוברות של לשכת נתניהו שאחראית על הסתה ופילוג נגד חלקים בעם.

בסוף השבוע התייחסה לנושא הפרשנית הוותיקה רינה מצליח ותקפה בחריפות את המינוי וכן את לשכתו של נתניהו כשכיהן כראש ממשלה: "ישנה בעיה מוסרית הכרוכה במיניו של יחיא לתפקיד עוזרו של נשיא המדינה", אמרה מצליח. "הבעיה היא לא שיחיא מזוהה פוליטית עם צדה הימני של המפה וגם לא שעבד עם נתניהו בתקופת כהונתו כראש הממשלה – הבעיה המרכזית היא העובדה שיחיא קידם את מסע ההסתה של נתניהו ולקח חלק בתקיפות הבלתי פוסקות שלו נגד השמאל הישראלי".

הכתב הצבאי רוני דניאל הגיב לדבריה וציין כי הוא מכיר את יחיא מתקופת שירותו בדובר צה"ל ולדבריו מדובר באיש ראוי: "אני הכרתי את נאור עוד כשהיה קצין בדובר צה"ל", אמר דניאל. "הוא היה קצין ראוי, ישר והגון שאפשר היה לעבוד איתו. אבל אני לא רוצה לדבר כעת על נאור, אלא דווקא על הדוגמה שנותן לנו הנשיא הנכנס. הרצוג, שנמצא בהיכל הממלכתיות הישראלית, לעוסק במי האנשים שאיתם הוא עבד בעבר. עבורו משכן הנשיא הוא בית שכולם יכולים להיכנס אליו".

את מצליח זה לא סיפק והיא המשיכה ממתקפה קשה נגד לשכת נתניהו על עובדיה: "הלשכה של נתניהו הייתה לשכה שפגעה מאוד בחלקים רבים בציבור הישראלי", טענה מצליח. "החל בדה-לגיטימציה שעשה ראש הממשלה לשעבר לתקשורת הישראלית, המשך בהפיכתו של כל אדם שלא תמך בו לבוגד במדינה ועד להפיכת עיתונאים רבים למשתפי פעולה עם ארגונים קיצוניים".

הפרשן עמית סגל מנגד טען כי לא מדובר באקט כוחני ולא לגיטימי לשלול אדם רק כי עבד במקום מסוים: "ימי הפנקס האדום חלפו, העובדה שאדם עבד עם מישהו איננה פוסלת אותו מלהתמודד לתפקיד ובעיניי הרצוג פועל נכון יחיא היה הדובר הפוליטי של ראש הממשלה – הוא מעולם לא אמר על אף עיתונאי שהוא בוגד או שום דבר כזה. בישראל אין כפרה על עבודה עם נתניהו. אגב, בעמדה מאוד בכירה במדינת ישראל עומד אדם מאוד בכיר שהיה ראש הלשכה של נתניהו – קוראים לו נפתלי בנט. אם כך, לטענתכם פסול שאדם שעבר עם נתניהו יעמוד בראשות מדינת ישראל".

"הטענות האלו לא מצדיקות את חומרת מעשיו", אמרה מצליח בתגובה. "מדובר באדם שלקח חלק בקבוצה שכל מטרתה הייתה להתיר את דמם של השמאל ושל התקשורת בישראל. בעיניי, לא ראוי שאותם אנשים שלקחו במסע ההסתה והטינוף של ראש הממשלה נתניהו – יעבדו במוסד ממלכתי כמו משכן נשיא מדינת ישראל. לפחות עד שיתנצלו בפני האלפים שנפגעו מהתנהגותם".

רינה מצליח נאור יחיא יצחק בוז'י הרצוג בית הנשיא עמית סגל רוני דניאל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד