י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
יחד עם רוחאני

ריבלין בירך את הרודן: "המשך התקדמות ושגשוג"

הנשיא היוצא ראובן ריבלין שיגר איחולים לרודן בלארוס אלכסנדר לוקשנקו לרגל יום העצמאות למדינה. גם נשיא רוסיה פוטין והנשיא היוצא של איראן, רוחאני, שיגרו ברכות

ריבלין בירך את הרודן: "המשך התקדמות ושגשוג"
רובי ריבלין צילום: פלאש 90

ברכות ליום העצמאות שהופנו לנשיא בלארוס אלכסנדר לוקשנקו והעם הבלארוסי הגיעו ממנהיגי מדינות זרות, ארגונים בינלאומיים ומארגונים שונים ופוליטיקאים, כולל מהנשיא היוצא ראובן ריבלין - אקט שעורר ביקורת ציבורית בישראל.

בלארוס קיבלה ברכות ממזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרס, האפיפיור פרנסיסקוס, מנהיגי רוסיה, סין, אזרבייג'ן, קזחסטאן, טג'יקיסטאן, אוזבקיסטאן, קירגיזסטאן, בריטניה, סרביה, טורקיה, טורקמניסטאן, ישראל, מצרים, איחוד האמירויות הערביות, ערב הסעודית, קובה, איראן, סוריה, וייטנאם, תאילנד, סינגפור, סרי לנקה, מלזיה, אלג'יריה, קניה, ניקרגואה, מרוקו, אוגנדה, אתיופיה, הרשות הפלסטינית, ומלטה.

"ה-3 ביולי הוא תאריך חשוב בהיסטוריה של בלארוס. אז שוחררה הבירה מינסק מהפולשים הנאצים, וזה אחד הניצחונות החשובים ביותר שזכו אבותינו וסבינו במהלך המלחמה הפטריוטית הגדולה", אמר נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בהודעת הברכה שלו.

נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן הביע שביעות רצון מרמת היחסים עם בלארוס. "אני מאמין שידידות ושיתוף פעולה, שהתפתחו על בסיס תועלת וכבוד הדדי במשך יותר מרבע מאה, יתגוונו ויתפתחו בתחומים רבים ושונים בזכות המאמצים המשותפים שלנו", אמר המנהיג הטורקי בהודעת ברכה.

לצד שליטים רודנים ודיקטטורים במסווה של מנהיגים דמוקרטיים, גם נשיא מדינת ישראל היוצא, ראובן ריבלין, בירך את הרודן הבלארוסי כי "היחסים בין מדינות ישראל לבלארוס מבוססות על היסטוריה משותפת ארוכה, נציגים רבים של העם היהודי התגוררו בבלארוס במשך מאות שנים, היגרו למדינת ישראל ותרמו תרומות רבות לחינוך ופיתוח המדינה, הקהילה של ילידי בלארוס בישראל משמשת כ'גשר חי' המחזק את היחסים בין מדינותינו", נכתב בהודעה.

ראובן ריבלין איחל לאלכסנדר לוקשנקו הרודן והדיקטטור, "רווחה והמשך התקדמות ושגשוג לעם הבלארוסי". כזכור הרודן והדיקטטור מבלארוס מענה ועוצר וחוטף את יריביו הפוליטיים, וארה"ב אף הטילה על המדינה סנקציות.

גם נשיא סוריה בשאר אל-אסד אמר כי ארצו רוצה לפתח את היחסים עם בלארוס ולחזק את שיתוף הפעולה המשותף בכל התחומים. "אני מביע את הזדהותנו המלאה בהתנגדותך לנוכח כל לחץ וסנקציה נגד ריבונות בלארוס והתערבות בענייניה הפנימיים", הדגיש.

נשיא איראן היוצא, חסן רוחאני, איחל אושר ושגשוג לעם הבלארוסי. "אני מביע את תקוותי שלאור המאמצים המשותפים, הפוטנציאל העצום של שתי המדינות, במיוחד במגזר הכלכלי, יתממש להמשך פיתוח ושיפור היחסים בין המדינות בתחומים שונים", אמר נשיא איראן בהודעת הברכה שלו.

ראובן ריבלין בלארוס ולידמיר פוטין יום העצמאות אלכסנדר לוקשנקו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד