ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
מסכמים כהונה

קצת יותר מפרס: נחשפים נתוני החנינות של ריבלין

לרגל סיום תפקידו של רובי ריבלין בבית הנשיא, מתפרסמים היום נתוני החנינה בתקופת כהונתו של ריבלין. חנינה היא אחד מהכלים המשמעותיים שיש בידי נשיא המדינה

קצת יותר מפרס: נחשפים נתוני החנינות של ריבלין
ראובן ריבלין בטקס הענקת פרס ישראל צילום: Olivier Fitoussil/Flash90

לאחר שמועד חלופת האישים במשכן הנשיא הוקדם לבקשתם מתשעת הימים לשבוע זה, נפנו ב'חדשות 12' לסכם את תקופתו של הנשיא העשירי של מדינת ישראל ראובן ריבלין, בדגש על אחד מתפקידיו הבולטים, מענק חנינות.

על פי החישוב שערכו בסך הכל התקבלו בלשכת הנשיא בעידן כהונתו של ריבלין 8,682 בקשות חנינה, רובן נדחו, ורק 1,797 בקשות התקבלו. הבולטים שבהם החנינה לראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, כמו גם החנינה לזמר קובי פרץ.

על פי הנתונים ב-2015 נדחו 883 בקשות מול 151 שהתקבלו. ב-2018 נדחו 910 בקשות מול 363 שאושרו. ומתחילת השנה הנוכחית עד לחודש אפריל נדחו 265 בקשות חנינה, מול 128 שהתקבלו.

ב'חדשות 12' ציינו כי אכן מדובר רק במעט יותר מ-20% מסך כל הבקשות, אך בכל מקרה מדובר ביותר חנינות מקודמיו בתפקיד, אמנם אין את הנתון המדויק אך על פניו נראה שמדובר ביותר חנינות בתקופתו של ריבלין אל מול תקופתו של פרס.

בכתבה צוטטה עורכת הדין מעיין חיימוביץ, המתמחה בדין הפלילי ומכהנת כסגנית יו"ר הועדה הארצית לזכויות חשודים ונחקרים בלשכת עורכי הדין: "מהתבוננות באחוזים המפורטים, נראה כי בתקופת הנשיאות הנוכחית, החנינות לא ניתנו בנדיבות בלשון המעטה, אלא להפך. אמנם ישנה עליה קלה באחוזים מתקופת נשיאותו של שמעון פרס ז"ל אך גם תחת הנשיא ריבלין החנינות ניתנו ממש למתי מעט".

"כסניגורית שמייצגת שנים, אני יכולה בהחלט להעיד שישנם בני טובים ונורמטיביים שנקלעו לסיטואציות ברגע שפל בחייהם ולעיתים אף לא מרצונם, ובדיוק לשם כך 'נולדה' החנינה לעולם. ישנו אינטרס ציבורי רחב ומשמעותי לשקם ולהשיב את הראויים לחברה לתפקוד מלא, לתועלת הציבור ובכך לצמצם את הפשיעה ולצעוד לעבר מדינה בעלת אוכלוסייה מתוקנת. אי מתן חנינות לא משרת איש ואף מעצים את הפערים באוכלוסייה וחוטא לאינטרס הציבורי" סיכמה חיימוביץ.

ראובן ריבלין נשיא המדינה חנינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד