י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מתווה אביתר

סמוטריץ': "אני סומך על גנץ יותר מ'ימינה'"

ימים ספורים לאחר חתימת הממשלה על מתווה אביתר, יו"ר 'הציונות הדתית' הודה כי הוא יותר סומך בעניין המתווה על שר הביטחון מאשר על מפלגתו של בנט: "משתדלים להפר באדיקות כל התחייבות" | בנוסף התייחס לחוק האזרחות: "לא נעביר את הוראת השעה, כי היא רעה"

סמוטריץ': "אני סומך על גנץ יותר מ'ימינה'"
בצלאל סמוטריץ צילום: דוברות הכנסת

ככל שעובר הזמן המשבר בין גוש נתניהו לבין 'ימינה' מחריף, והיום (ראשון) יו"ר 'הציונות הדתית' חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' אמר כי הוא יותר סומך, במתווה אביתר, על גנץ מאשר 'ימינה'.

סמוטריץ' התייחס לפשרה שנחתמה בין תושבי המאחז לבין הממשלה, שלפיה המדינה תצטרך לבדוק את בעלות הקרקעות ולהחזיר תשובה למתנחלים, ואמר כי הוא יותר נותן אמון ליו"ר 'כחול לבן' בעניין, מאשר על חברי מפלגת 'ימינה', שאיתם היה בחיבור משותף עד לפני חודשים ספורים.

"לי אין אמון באנשי ימינה", אמר ב'103fm'. "כיוון שאני חושב שהם הוכיחו שהם משתדלים להפר באדיקות כל התחייבות והבטחה, וכמעט לא יודעים לומר אמת. אני סומך על גנץ בעניין הזה יותר מאשר עליהם".

יו"ר 'הציונות הדתית התייחס לעצם הפשרה: "תושבי אביתר היו צריכים לבחור בין פינוי שהיה מן הסתם לא נעים לבין ניסיון לתת אמון ולהצליח. הממשלה התנהלה בחוסר תום לב מובהק, לצערי זו שיטה אצל בנט ושקד".

"הציגו הסכם למתיישבים ואז שחקו אותו פעמיים. המתיישבים היו צריכים להישאר, כמו שחאן אל אחמר נשמר ואף אחד לא מפנה", הוסיף.

"החוק הזה הוא חוק רע", טען סמוטריץ' על חוק האזרחות, שיעלה מחר להצבעה, "אם הקואליציה יודעת להעביר אותו בעצמה, שיהיה לה לבריאות. ככל שהקואליציה מבקשת את הסיוע שלנו, אנו מבקשים לעשות דבר טוב יותר. אם הקואליציה רוצה לדבר אותנו במישור הפוליטי, אז אנו לא אמורים להיות הגלגל הרזרבי שלהם".

הוא המשיך: "אם הם מבקשים לחשוב מה טוב למדינת ישראל אז זה חוק ההגירה, ששקד שמה במצע שלה בבחירות האחרונות. לא נעביר את הוראת השעה, כי היא רעה. הקואליציה מנסה לייצר משוואה כאילו זה או הוראת השעה או כלום ואנחנו חסרי האחריות".

"אם לשקד היה אכפת מטובת המדינה, היא הייתה נכנסת איתנו להידברות. קואליציה צריכה להחליט אם מעניינת אותה שרידותה הפוליטית או טובת מדינת ישראל", סיכם.

בצלאל סמוטריץ' מפלגת ימינה בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד