י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
תושבים פונו

יהודה ושומרון: הצתות, שריפות וזריקות אבנים • צפו

ברקע פינוי המאחז אביתר והחשש מהתלקחות ביטחונית, פרצו היום כמה שריפות בשני מוקדים ביהודה ושומרון - במגדלים ובאש קודש, שם הגיעה השריפה לקו הבתים הראשון. תושבים וילדים פונו מבתיהם | ראשי המועצות: "זהו ניסיון נפשע של ערביי האזור" | עו"ד נתי רום, תושב אש קודש ל'בחדרי': "נגרמו נזקים כבדים לציוד, לחקלאות ולרכבים. הדבר חוזר על עצמו פעם אחר פעם ואף אחד לא עושה כלום".

יהודה ושומרון: הצתות, שריפות וזריקות אבנים • צפו
ההצתה סמוך לאש קודש צילום: אלחנן אלברט

בשני אזורים שונים ביו"ש פרצו היום (ראשון) שריפות, כשעדיין טרם ברור אם מדובר בהצתות מכוונות או לא, זאת ברקע פינוי המאחז אביתר שלשום. המתיישבים טוענים פלסטינים הם אלו שהציתו את הדליקות. חוקרי כבאות והצלה עדיין בוחנים את הנסיבות.

בשעות הצהרים הוזעקו צוותי כבאות יישוב מגדלים שבשומרון, בעקבות דיווח על שריפה גדולה שמתפשטת במהירות עקב כוחות חזקות. ביישוב זוהו 3 חזיתות לאש, כשאחד מהמוקדים הגיע לקו הבתים ראשון.

בנוסף לשריפות, המתיישבים מדווחים על זריקות אבנים לעבר בתי תושבים במגדלים ואף פלסטינאים, כך לטענת דוברות המועצה, הגיעו לגדרות היישוב. ראש המועצה האזורית שומרון נמצא בקשר עם יו"ר היישוב, וכוחות הביטחון.

"אירוע חמור מאוד. הגעה של פורעים ערבים עד לגדרות הישוב היא חצייה של קו אדום", מסר ראש המועצה יוסי דגן. "אנחנו סומכים על כוחות הביטחון, ודורשים מהממשלה לייצר הרתעה אמיתית. לא נקבל איום על חיי תושבינו"


בולמים את האש ב'אש קודש'

בנוסף לשריפות במגדלים, גם למאחז 'אש קודש', שנמצא במועצת בנימין הוזעקו כוחות כיבוי אש. על פי דיווחים מהשטח, בכמה ממוקדי השריפה נגרמו כתוצאה של הפרות סדר. בעקבות כך, גני הילדים ומשפחות פונו.

"מחבלים הציתו שריפות במספר מוקדים מסביב ליישוב אש קודש", מספר ל'בחדרי חרדים' תושב היישוב, עו"ד, נתי רום שכוורות הדבורים שברשותו נשרפו כליל.

לדבריו, "האש הגיעה מטרים ספורים מבתי מגורים וגני ילדים. כמה מהבתים פונו. אנחנו מקוים שתושג שליטה בקרוב. נגרמו  נזקים כבדים לציוד, לחלקלאות ולרכבים. הדבר הזה חוזר על עצמו פעם אחר פעם ואף אחד לא עושה כלום".

ראש מועצת בנימין ישראל גנץ אמר: "כעת אנחנו נאבקים באש ועושים מה שאפשר כדי להציל את הבתים. זהו ניסיון נפשע של ערביי האזור לפגוע בילדים ובמשפחות ולסלק אותנו מהאזור".

הצתות שריפות יהודה ושומרון הגדה המערבית יוסי דגן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד