כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
"אין שום בעיה הלכתית"

20% ייצוג נשי בקרב משגיחי הכשרות בתמיכת שר הדתות

מועצת העיר מודיעין מכבים רעות אישרה הצעה תקדימית, במסגרתה ייקבע ייצוג נשי בקרב משגיחי הכשרות בעיר. יוזם ההצעה עמיעד טאוב: "טבעי ומובן מאליו שגם נשים תוכלנה לעסוק במקצוע חשוב זה". שר הדתות מתן כהנא בירך על אישור ההצעה

20% ייצוג נשי בקרב משגיחי הכשרות בתמיכת שר הדתות
מתן כהנא במליאה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

מועצת העיר מודיעין מכבים רעות אישרה ביום חמישי האחרון הצעה תקדימית לשילוב ולקביעת ייצוג נשי בקרב משגיחי הכשרות בעיר. המועצה אישרה ברוב קולות את הצעתו של המשנה לראש העיר ומחזיק תיק שירותי הדת, עמיעד טאוב, שלפיה 20 אחוזים מכללי משגיחי הכשרות בעיר יהיו נשים. כך דיווח חנן גרינווד ב'ישראל היום'.

על פי הדיווח, דו"ח מבקר המדינה הצביע על "הליקוי שבהדרת הנשים מהתפקיד". בגין יחס לא פרופורציונלי של מינוי מאות משגיחים אל מול משגיחות בודדות ברחבי הארץ. זאת חרף העבודה שהרבנות הראשית בישראל קבעה כי אין מניעה הלכתית לכך.

בהצעתו ביקש טאוב כי העירייה תקבע ייצוג נשי מינימלי של 20% מקרב משגיחי הכשרות בעיר, ותחייב את כל הגורמים העירונים המוסמכים לבחור את המשגיחים והמשגיחות ולהעסיק בהתאם לכשירות ההלכתית והמקצועית נשים בתפקידי השגחת כשרות. כמו כן, הציע טאוב כי העירייה תקיים ותעודד קורסי הכשרה למשגיחות כשרות והעסקת משגיחות כשרות בעיר. ההצעה זכתה בתמיכה מוחצת במועצת העיר מודיעין מכבים רעות ובתמיכתו של ראש עיריית מודיעין ויו"ר השלטון המקומי, חיים ביבס.

בפנייה ששלח טאוב לשר הדתות החדש מתן כהנא, ביקש ממנו לעדכן את חוזר מנכ"ל משרד הדתות בנושא, במטרה להקל את השילוב בפועל של נשים בתפקיד: "נשים מודרות באופן קבוע וארוך שנים מחלק משירותי הדת ככלל ומתחום השגחת הכשרות בפרט הן בישראל והן בעיר מודיעין. בשנת 2021 אך טבעי ומובן מאליו שגם נשים תוכלנה לעסוק במקצוע של השגחת הכשרות, בייחוד לאור העובדה שאין שום בעיה הלכתית בהיותה של אישה משגיחת כשרות''.

השר לשירותי דת מתן כהנא: "אני מברך את חברי עמיעד טאוב המשנה לראש העיר מודיעין ואת מועצת העיר מודיעין על אישור ההצעה. מודיעין הופכת לחלוצה בכל הנושא של קידום נשים בשירותי הדת, מהלך שאני תומך ומקדם החל מכניסתי לתפקיד הן במועצות הדתיות, הן בתפקידי משגיחות הכשרות והן בתפקידים נוספים".

"בכוונתי לבדוק את נושא הכנסתן של נשים לתפקידי משגיחות כשרות, ואפעל לקידום הנושא ברשויות נוספות. אמרתי בעבר ואומר שוב: ישנה חשיבות עליונה במינוי נשים ושילובן בתפקידים במערך שירותי הדת. הממסד הדתי ייתרם מהשמעת קולן של נשים במרחב הציבורי בכלל ובמרחב הדתי בפרט", דברי כהנא.

הדרת נשים מודיעין מכבים רעות משגיחי כשרות הרבנות הראשית מתן כהנא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד