י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
אנשי מירון במתקפה

ההריסות במירון: "שיבוש מהלכי חקירה של נחקרים פוטנציאליים"

'אנשי מירון' מעלים טענות קשות בשיחה עם 'בחדרי חרדים' ומאשימים גורמים במשרד האוצר בשיבוש מהלכי חקירה, לכאורה במהלך הריסת המתחם | גורם בהתייחסות: "לוקחים כמה 'קורבנות ציבור' ומענים אותם מדי יום ויום, במשך 8 שעות בחדרי החקירות של המשטרה" | מטריד

ההריסות במירון: "שיבוש מהלכי חקירה של נחקרים פוטנציאליים"
מפרקים ברזלים בשטחי ההדלקה במירון צילום: דוד כהן - פלאש 90

אנשי מירון טוענים כי מבצע ההריסה במירון שהחל לפני מספר ימים יצא לפועל על ידי היחידה לאכיפה במקרקעין במשרד האוצר, בהוראתו של ראש האגף אבי כהן, שלטענתם, חושש מוועדת החקירה ל'אסון מירון' שהוקמה בשבועות האחרונים.

ארל'ה יקטר, מבכירי עסקני מירון, טען בשיחה ל'בחדרי חרדים' כי "אבי כהן חושש להיחקר על ידי ועדת החקירה ולכן ממהר לטשטש עקבות ולהרוס את המבנים הבלתי חוקיים במתחם קבר הרשב"י במירון. מדובר בשיבוש מהלכי חקירה".

לדבריו, "במשך שנים הייתה בנייה לא חוקית. מבנים הוקמו בלי רישיון וללא היתר בניה. לתחנת המשטרה במירון אין רישיון והיתר בנייה; לתחנת כב"א אין רישיון; למשרד המקומות הקדושים אין רישיון – ועכשיו, אבי כהן, שבמשך שנים לא נקף אצבע לנוכח הבנייה הלא חוקית, ממהר להרוס את הכול, טרם יבואו חברי וועדת החקירה לסיור בזירת האסון".

יקטר אמר ל'בחדרי חרדים', לקראת פעולות ועדת החקירה לאסון מירון, כי "מדינת ישראל נגד מדינת ישראל. לאחר שהושקעו מיליוני ש"ח מכספי המדינה בהקמת מתקנים באתר הרשב"י, בניגוד לחוק ובלי תכנון מאושר, 'נזכרו' לאחר האסון ברשות מקרקעי ישראל, להוציא צווי הריסה. ואכן, בשבוע שחלף החלו עבודות הפינוי וההריסה למתקנים הלא חוקיים".

"מעניין מה יאמרו בוועדת החקירה על בזבוז המיליונים מכספי המדינה בניגוד לחוק תוך יצירת מפגעים מסוכנים שגבו חיי אדם", תהה יקטר.

הוא הוסיף לטעון כי בעבר "בית המשפט לא נתן להרוס מבנה לא חוקי, למרות שהיה על המבנה צו הריסה וצו הפסקת עבודה. למרות הצווים, המשיכו לבנות בחסות בית המשפט בישראל".

"בג"ץ דחה עתירות שהתריעו על סכנת חיים ודריסה, ההר הופקר ע"י הרשויות; ההר הופקר ע"י בית המשפט; המקום סובל מהזנחה רבת שנים - וחבל שמחיר ההזנחה של הרשויות עומד על 45 קורבנות ל"ע", הזדעק יקטר.

"חלק מהאנשים שהורסים עכשיו הם בפועל 'נחקרים פוטנציאליים' שיודעים כי הם בטווח החקירה לנסיבות האסון הנורא. הקמת ועדת החקירה עוררה את השומרים שנרדמו בשמירה במהלך כל השנים עד להתרחשות האסון".

חיים רבינוביץ', עסקן בחסידות באיאן, שוחח גם הוא עם 'בחדרי חרדים', על רקע מעמדי ההדלקה שהאדמו"ר מבאיאן עורך מדי שנה במתחם קבר הרשב"י במירון במהלך ההילולה בל"ג בעומר.

"מה שקורה במירון זו שערורייה! לא פחות", הצהיר רבינוביץ'. "אכן צריך לפנות גרוטאות וכל מיני ברזלים ועבודות פירטיות. זה לגיטימי לחלוטין וצריך לעשות הכול לדאוג לבטיחות המתחם ולכבוד הראוי של המקום, על כל המשתמע".

"אבל להרוס פרנצ'עס תקינים מפלדה, שהם יותר חזקים מבטון ועלות בנייתם נאמדת במיליוני ש"ח - זה נטו ניצול הסיטואציה המורכבת בה לא נעים לאף אחד לדבר ולהתעקש, מחשש להטלת אשמה וסימון נחקרים פוטנציאליים, לאור האסון הנורא שהתרחש. מדובר ב'רשעות לשמה'. כנראה שלמישהו לא מוצא חן את כל אירועי ההדלקות בל"ג בעומר", אמר רבינוביץ'.

לדבריו, "בחסידות באיאן השקיעו הון עתק מיד שנה ובמיוחד בשנה הנוכחית, כדי להרחיב את המתחם ולשמור על בטיחות המקום. אבל להרוס דבר שיהיה אפשר להשתמש בו בעתיד, זה סתם רשעות. מלבד העובדה כי הריסת המתקנים שאינם בסכנה מיידית, כמו הפרנצ'עס וכדומה, היא שיבוש מהלכי חקירה לקראת בדיקת ועדת החקירה הממלכתית".

גורם נוסף שהעדיף להישאר בעילום שם יצא להגנת עסקני תולדות אהרן שנחקרים במשרדי להב 433. לדבריו, "עשרות, אם לא מאות, אנשים אמורים להיחקר במסגרת חקירת הנסיבות שהובילו לאסון. החל מהמשטרה, עובר דרך משרד האוצר, גם בג"ץ, כמובן גם פוליטיקאים, מקימי הבניות המאולתרות במירון ועד מארגני ההדלקה בחסידויות השונות – אבל במקום לחקור את האחראים הבולטים שהיו אמורים לדאוג לבטיחות המקום, מתעלמים כמעט לחלוטין מכלל הגורמים הללו, ולוקחים כמה 'קורבנות ציבור' ומענים אותם מדי יום ויום, במשך 8 שעות בחדרי החקירות של המשטרה".

"אף אחד לא מוכן לשחוט פרות קדושות ולכן התלבשו על כמה 'חרדים חסידים' שמהווים טרף קל לרשויות, וכך יוכלו בקלות להצליח באתגר 'מציאת האשמים', בלי להיתקל במאבקים מיותרים", אמר אותו גורם ל'בחדרי חרדים'.

'בחדרי חרדים' פנה לקבל את תגובת אבי כהן, מנהל היחידה הארצית לאכיפת דיני התכנון והבנייה, אך עד כה טרם התקבלה תגובה.

 

אסון מירון תשפ"א ועדת חקירה ממלכתית ארלה יקטר באיאן תולדות אהרן הריסה משרד האוצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד