א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
"זאת חוצפה ובושה"

משבר החוק: צפו במסר של נתניהו לקואליציה

לקראת ההצבעה מחר במליאה על חוק האזרחות, יו"ר האופוזיציה שב והציע את הדיל לקואליציה, לפיו גושו יתמוך בהארכת החוק בחודשיים, בתמורה שהקואליציה תקדם את חוק יסוד - ההגירה: "הם מתעקשים על החוק הפגום" | שקד: "חוק האזרחות יעלה מחר כלשונו"

משבר החוק: צפו במסר של נתניהו לקואליציה
יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

פחות משבוע לאחר שהציע את העסקה יחד עם ראשי המפלגות מגושו, הערב (ראשון) יו"ר האופוזיציה חבר הכנסת בנימין נתניהו שוב חוזר על ומציע תנאי לתמיכת האופוזיציה בחוק האזרחות.

יו"ר 'הליכוד' הדגיש וחידד שוב את הדיל לפיו גוש נתניהו יתמוך בהארכת חוק האזרחות בחודשיים, והקואליציה תעביר את חוק יסוד ההגירה בקריאה טרומית. כרגע, כך על פי נתניהו, בקואליציה מסרבים להצעה.

"אנחנו חייבים למנוע כניסה והתאזרחות של המוני פלסטינים לישראל מדי שנה", פתח. "החוק הקיים פשוט אינו עונה על הדרישה הזאת. הוא מחריג המוני פלסטינים ונותן להם להיכנס לישראל. הדרך לתקן זאת היא באמצעות חוק יסוד ההגירה".

נתניהו המשיך: "אין שום סיבה לבלום את חוק היסוד הזה. ובכן הצענו לקואליציה לעשות את הדבר הנכון - להאריך בחודשיים את החוק הקיים, ולהעביר מייד את חוק יסוד ההגירה בקריאה טרומית. עד כה הם סירבו".

"זאת חוצפה ובושה שאי אפשר לתאר. לא כך פועלת ממשלה ציונית. הדרך הנכונה לפעול היא לקבל את הצעתנו ולהעביר כבר מחר את חוק יסוד ההגירה בקריאה טרומית", הוסיף.

בינתיים, בקואליציה, שהמפלגות 'מרצ' ורע"מ, החברות בה, מנסים למצוא פשרה בניהם כדי שלא יזקקו לאצבעותיהם של האופוזיציה, אך הבוקר שקד הקשיחה עמדות כשאמרה שהחוק לא ישתנה: "חוק האזרחות יעלה מחר כלשונו".

בנימין נתניהו חוק אזרחות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד