י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
לעג ברשת החברתית

שורה של מבוכות: שוב לפיד פרסם ציוץ ומחק

שר החוץ יאיר לפיד פרסם ציוץ בחשבון הטוויטר שלו בו הוא מברך את ארה"ב לרגל יום העצמאות שלה, והתכוון לצרף לברכה שני סמלים של דגל ישראל ודגל ארה"ב, אך במקום דגל ארה"ב, הוא צירף דגל של ליבריה, מדינה בחוף המערבי של אפריקה. הטעות של לפיד גררה גל של 'בדיחות רשת' שלעגו ליכולות של לפיד לכהן כשר חוץ

שורה של מבוכות: שוב לפיד פרסם ציוץ ומחק
יאיר לפיד צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר החוץ יאיר לפיד פרסם היום (ראשון) ציוץ בחשבון הטוויטר שלו בו הוא מברך את ארה"ב לרגל יום העצמאות שלה, והתכוון לצרף לברכה שני סמלים של דגל ישראל ודגל ארה"ב, אך במקום דגל ארה"ב, הוא צירף דגל של ליבריה, מדינה בחוף המערבי של אפריקה.

לפיד כתב: "245 שנות שגשוג, חירות, וחופש. מזל טוב לידידתנו הטובה ביותר, אמריקה. אין לישראל בת ברית קרובה מארהב ואין לארהב חברה טובה מישראל".

הציוץ שנמחק

הטעות של לפיד גרם למבוכה גדולה ברשתות החברתיות, זאת לאחר שלפיד הספיק לרשום שורה של מבוכות תקשורתיות במהלך השבועות הבודדים שהוא משמש בתפקיד שר החוץ.

לפיד מחק מהר את הציוץ והעלה במקומו ציוץ עם טקסט בלבד ללא הסמלים של דגלי שתי המדינות, אך צילומי מסך הופצו לכל עבר, ולפיד הפך שוב ללעג ולקלס.

מי שמיהר להעלות צילום מסך מהציוץ של לפיד, הוא יאיר נתניהו בנו של ראש האפוזיציה, שכתב בחשבון הטוויטר שלו: ‏"איזה חמוד שר החוץ וראש הממשלה בפועל שלנו יאיר לפיד. לכבוד יום העצמאות של אמריקה הוא שם אימוג'י של הדגל של המדינה האפריקנית ליבריה".

טופז לוק, יועצו של ראש האופוזיציה נתניהו, הגיב לאחר שלפיד הספיק כבר למחוק את הציוץ המביך: "לא ידעתי שחוגגים בליבריה את יום העצמאות האמריקאי… יחסי ישראל-ארה"ב בידיים טובות עם מישהו שאפילו לא מכיר את דגל ארה"ב".

המון תגובות נרשמו בתגובה לציוץ המביך. אחד הגולשים כתב בסרקסטיות: "‏מביך, יאיר לפיד בילבל בציוצו בין תמונה של ביידן ותמונה של אובמה".

הציוץ המתוקן

גולש נוסף הגיב לעובדה שבציוץ המתוקן לפיד כבר לא צירף דגלים: "הפדיחה הגדולה היא לא שהוא צייץ דגל אחר, כמו זה שהוא כ"כ נבהל מעצמו שהוא פשוט צייץ שוב בלי דגל. לפיד לא ראש הממשלה לא כי הוא וויתר, אלא כי הוא פחדן חסר בטחון עצמי".

"245 שנות שגשוג וחופש לא הספיקו ליאיר לפיד ללמוד איך נראה דגל ארה"ב", כתב אחד הגולשים. "כמו במפלגה, גם בדגל ארצות הברית יאיר לפיד מעדיף שיהיה כוכב אחד", רמז מישהו ל'דיקטטורה' במפלגת יש עתיד.

"ביידן שוקל להחליף את דגל ארצות הברית, למשהו יותר קליט כדי לא להביך את ראש ממשלת ישראל", נכתב על ידי אחד הגולשים.

יאיר לפיד שר חוץ ארה"ב דגל טוויטר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד