י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"לנמק מדוע נסגרו התיקים"

פרשת הצוללות: עתירה לבג"ץ נגד הפרקליטות

לפני כחודשיים הגישה הפרקליטות כתבי אישום בפרשת הצוללות. בניגוד להמלצות המשטרה – שמות בן דודו של נתניהו ומפקד חיל הים לשעבר נעדרו משם, וזאת ללא שום נימוק. התנועה לאיכות השלטון: "גורם לתוהו ובוהו של האמת בשיח הציבורי"

פרשת הצוללות: עתירה לבג"ץ נגד הפרקליטות
משיטים דמוי צוללת צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

התנועה לאיכות השלטון עתרה היום (ראשון) לבג"ץ נגד היועץ המשפטי לממשלה ונגד פרקליט המדינה בגין סגירת התיקים נגד עו"ד דוד שימרון ואלוף (מיל') אליעזר (צ'ייני) מרום בפרשת הצוללות – מבלי לפרסם את הנימוקים לסגירת התיקים: "הפרקליטות מפרה את חובת ההנמקה המינהלית".

בעתירתה לבג"ץ הדגישה התנועה את החשיבות בפרסום הנימוקים כנוהג מקובל וכציפייה של הציבור. "אי פרסום ההנמקות גורם לתוהו ובוהו של האמת בשיח הציבורי. נגד השניים הוגשו על ידי המשטרה המלצות להעמדה לדין אולם כעת עם סגירת התיקים נגדם - שימרון ומרום טוענים שהם נקיים וחפים מפשע, וגם אנשים מסוימים מנצלים את ההזדמנות לטעון שהכל הייתה רדיפה פוליטית".

לעמדת התנועה לאיכות השלטון, העניין הציבורי הרב בפרשה זו מחייב את הפרקליטות לפרסם הודעה רשמית עם הסברים לסגירת התיקים הפליליים נגד השניים. "מתעורר באופן טבעי החשש בדבר מסר מוטעה העלול להתקבל בציבור, לפיו אין התביעה חדורת 'רוח קרב' במלחמה בשחיתות".

כזכור, לפני כשבועיים הודיע שר הביטחון גנץ כי לאחר עבודת מטה שקיים בחודשים האחרונים, החליט להביא לממשלה הצעת החלטה להקמת ועדת חקירה ממלכתית לרכש הצוללות וכלי השיט.

לפי גנץ, ועדה זו תהיה בעלת יכולת בדיקה מעמיקה ובלתי תלויה, בניגוד לוועדה המשרדית, שניסה שר הביטחון להקים לאור התנגדות נתניהו  לוועדת חקירה ממלכתית.

החלטתו עוררה זעם בתוך בקואליציה והעלתה את חמתם של 'ימינה' וסער. גורמים בקואליציה זעמו ואמרו כי התנהלותו פוגעת בשלמות הממשלה. בכיר בקואליציה צוטט כאומר: "גנץ מתנהל כמו פיל בחנות חרסינה. מוביל בכוונה תחילה מהלכים שפוגעים בשלמות הממשלה".

פרשת הצוללות התנועה לאיכות השלטון הפרקליטות בג"ץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד