כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
הסכם בינלאומי

אביגדור ליברמן נגד חברות הענק; גוגל ואמזון על הכוונת

הממשלה אישרה את הצטרפות ישראל למשטר דיווח לצרכי מס של חברות רב לאומיות | מדובר בבשורות לא טובות עבור חברות ענק כמו גוגל ואמזון אשר לא יוכלו יותר להתחמק מהמס גם בישראל

אביגדור ליברמן נגד חברות הענק; גוגל ואמזון על הכוונת
סניף של גוגל. אילוסטרציה צילום: unsplash

הממשלה אישרה את הצעת שר האוצר אביגדור ליברמן לקדם תיקון לפקודת מס הכנסה במסגרתו יחויבו חברות אם בקבוצות רב לאומיות שמחזור העסקאות שלהן עולה על 750 מיליון אירו, לדווח על מבנה הפעילות המלא בכל מדינה.

המידע שתקבל ישראל, יועבר למדינות נוספות שהן צד להסכם בינלאומי. ישראל בתמורה תקבל מידע על ישויות בקבוצות אלו הפועלות בשטחה. הדבר יאפשר לרשויות מס בארץ ובעולם לקבוע טוב יותר את מחירן של עסקאות בין צדדים קשורים בקבוצה, וכתוצאה מכך את המס המתחייב בשטחה של כל מדינה.

צעד זה הקרוי Country by Country report מיישם את אחת מהמלצות ה- OECD יחד עם מדינות ה- G-20, במסגרת פרויקט Base Erosion and Profit Shifting' (BEPS)', אשר נועד להתמודד עם שחיקת המס בשל הסטת רווחים בין מדינות, על ידי תאגידים רב־לאומיים.

הצעת חוק זו אושרה בתחילת 2017 בקריאה ראשונה, אך לא קודמה מעבר לכך. לצד דיווח Country by Country מוצע בהצעת החוק לקבוע חובות על ישויות בקבוצה רב לאומית לצורך פיקוח יעיל יותר על מחירי העסקאות שלהן.

אישור ההצעה מהווה בשורות לא טובות עבור חברות ענק כמו גוגל ואמזון אשר לא יוכלו יותר להתחמק מהמס גם בישראל, כאשר התכנית הזו מיועדת בדיוק למטרה זו, להילחם בתופעה הבינלאומית של שחיקת המיסים והסטת הרווחים.

משרד האוצר גוגל אמזון מיסים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד