י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מי המועמד לראשות הממשלה?

כך מתכננת האופוזיציה להביך את הקואליציה; כיצד ינהגו המתנגדים

בעקבות אי היכולת של הקואליציה להשיג רוב בעצמה, באופוזיציה שוקלים להפוך את הצעת חוק האזרחות, שתעלה מחר במליאה - להצבעת אי אמון בממשלה; המועמד יהיה יו"ר ש"ס אריה דרעי | הכוונה היא להביך את הקואליציה, ולאלץ גם את המתנגדים החריפים להצביע בעד החוק

כך מתכננת האופוזיציה להביך את הקואליציה; כיצד ינהגו המתנגדים
בנט והשרים בישיבת הממשלה צילום: AMIT SHABI/POOL

פחות מ-24 שעות לפני ההצבעה הראשונה במליאה, הערב (ראשון) באופוזיציה הימנית שוקלים לעשות צעד, שעשוי להביך את המתנגדים החריפים בקואליציה כדוגמת מרצ ורע"מ לחוק איחוד המשפחות.

בגוש נתניהו, כך על פי הדיווח של ספי עובדיה ב'חדשות 13', מתכננים להפוך את ההצבעה על החוק, שיעלה מחר להצבעה במליאת הכנסת, להצבעת אי אמון הממשלה. כאשר יו"ר ש"ס אריה דרעי יוצג כמועמד לראשות הממשלה ולא ראש האופוזיציה ח"כ בנימין נתניהו.

מטרת הפיכת החוק להצבעת אי-אמון, היא להביך את 'מרצ' ורע"מ, שכן, אם ההצבעה הינה הבעת אי אמון בממשלה והללו יצביעו נגד חוק האזרחות כפי שהתחייבו, אזי במידה ויהיו 61 מתנגדים הממשלה נופלת והמועמד אריה דרעי יהפוך לראש הממשלה.

אולם מסתמן כי במפלגות מרצ ורע"מ ימנעו או יעדרו מההצבעה במליאה בזמן ההצבעה על החוק, ואז גם לא יתמכו בחוק האזרחות, וגם לא יגרמו להפלת הממשלה. שכן הממשלה נופלת רק ברוב של 61. כלומר אם האופוזיציה תשיג רוב של 59 מול 50 לקואליציה, זו תהיה מבוכה בלבד, אך הממשלה לא תיפול.

בתוך כך, הכתבת דפנה ליאל מדווחת ב'חדשות 12' כי בליכוד מתלבטים עדיין וכי מחר תתכנס סיעת הליכוד בשעה 15:00 כדי לקבל החלטה. נתניהו נועד הערב עם יו"ר הסיעה בכנסת יריב לוין ונערכו הערב התייעצויות נוספת עם סמוטריץ ודרעי. בתוך הליכוד יש קולות שקוראים לתמוך בחוק. הם מפחדים שההתנגדות תחזור אליהם כבומרנג ותשרת את הממשלה. עם זאת, השותפים של נתניהו ובראשם יהדות התורה דורשים להפיל את החוק ולהביך את הקואליציה בכל מחיר.

מוקדם יותר היום חידד יו"ר האופוזיציה ח"כ נתניהו והדגיש את הדיל שהציע כבר בשבוע שעבר, לפיו גושו יתמוך בהארכת חוק האזרחות בחודשיים, והקואליציה תעביר את חוק יסוד ההגירה בקריאה טרומית. כרגע, כך על פי נתניהו, בקואליציה מסרבים להצעה.

"אנחנו חייבים למנוע כניסה והתאזרחות של המוני פלסטינים לישראל מדי שנה", פתח. "החוק הקיים פשוט אינו עונה על הדרישה הזאת. הוא מחריג המוני פלסטינים ונותן להם להיכנס לישראל. הדרך לתקן זאת היא באמצעות חוק יסוד ההגירה".

נתניהו המשיך ואמר: "אין שום סיבה לבלום את חוק היסוד הזה. ובכן הצענו לקואליציה לעשות את הדבר הנכון - להאריך בחודשיים את החוק הקיים, ולהעביר מייד את חוק יסוד ההגירה בקריאה טרומית. עד כה הם סירבו".

"זאת חוצפה ובושה שאי אפשר לתאר. לא כך פועלת ממשלה ציונית. הדרך הנכונה לפעול היא לקבל את הצעתנו ולהעביר כבר מחר את חוק יסוד ההגירה בקריאה טרומית", הוסיף.

ממשלת בנט לפיד אריה דרעי חוק איחוד משפחות הצבעת אי אמון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד