י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מעל לראשו של הנציג

פתח תקווה: ראש העירייה הגיע לסיור במוסדות קהילת גור | תיעוד

יחד עם ראשי קהילת גור בעיר ולצד מנהלי וגבאי בית הכנסת שסקרו בפניו בהרחבה את צרכי הקהילה המשגשגת בשכונת גני הדר, ותוך התעלמות מהעובדה שנציגם בעירייה מוביל קו ניצי נגדו, הגיע ראש עיריית פתח תקווה לסיור מיוחד במוסדות הקהילה בעיר

פתח תקווה: ראש העירייה הגיע לסיור במוסדות קהילת גור | תיעוד
גרינברג בקהילת גור פתח תקווה צילום: באדיבות המצלם

ראש העיר פתח תקווה רמי גרינברג ערך במהלך השבוע האחרון סיור מיוחד במוסדות חסידות גור המקומית בפתח תקווה, ובבית הכנסת 'נר אברהם' של הקהילה, יחד עם ראשי הקהילה ומנהלי וגבאי בית הכנסת שסקרו בפניו בהרחבה את צרכי הקהילה המשגשגת בשכונת גני הדר.

לסיור קדם ישיבה ארוכה שקיים ראש העיר עם נציגי הקהילה מספר שבועות קודם לכן בבניין העירייה, כחלק מהגישה הבלתי אמצעית אותה מאפשר ומעודד ראש העיר מול כלל התושבים, שפונים אליו במשך כל ימות השבוע בכל השעות. בפגישה, סקרו ראשי הקהילה את ההתרחבות המבורכת של קהילת גור ב'גני הדר', ובעקבות כך את הצרכים שהצטברו בשנים האחרונות.

ראש העיר שהקשיב קשב רב לדברים, יזם סיור עומק מיוחד במוסדות הקהילה, ובבית הכנסת המרכזי 'נר אברהם' של קהילת גור בעיר. אל הסיור התלוו אנשי המקצוע העירוניים של עיריית פתח תקווה, שקיבלו מראש העיר משימות ישירות לביצוע בשלל נושאים הקשורים לפיתוח וקידום צרכי הקהילה.

לאחר הסיור המעמיק שנמשך כשעה ארוכה, ישב ראש העיר עם ראשי ונציגי הקהילה לשיח מעמיק ונרחב אודות התפתחותה ותקומתה של חסידות גור בארץ ישראל מאז השואה הארורה שכמעט כילתה כליל את החסידות המפוארת, וזכתה שוב בחסדי שמים לתקומה מחדש. כשראש העיר מזכיר את אביו ז"ל שהלך לעולמו בשנה החולפת שגם היה נצר ושריד לשואה האיומה ממנה ניצל בחסדי שמים גדולים.

ראשי הקהילה החמיאו לגרינברג על המענה הישיר והזמינות הייחודית שלו לתושבי העיר, ועל הסיוע והסיור המיוחד שערך לטובת הקהילה.

ראש העיר נפרד מנציגי הקהילה בחמימות רבה, והבטיח לעמוד לימינם במשך כל ימות השנה ולסייע בכל ענין גדול כקטן העומד בדרכה של הקהילה החשובה בדרך להתעצמותה והתפתחותה בעיר פתח תקווה.

יצוין, כי פניית הקהילה הגוראית באופן ישיר ובלתי אמצעי אל ראש העיר, עוררה ענין רב בקרב המגזר החרדי בעיר, זאת לאור העובדה כי מי שנמנה על חלק ממתפללי השטיבל של גור – נר אברהם, הוא לא פחות מאשר נציג יהדות התורה בעיר ישראל פרידמן, שנמנה על חסידות גור, ונחשב למי שמוביל קו ניצי מול ראש העיר גרינברג. ל'בחדרי' נודע כי הפגישה נערכה ללא נוכחותו של פרידמן במקום וככל הנראה אף ללא ידיעתו, כשכאמור מדובר ב'שטיבל' בו הוא נוהג לבקר מידי יום.

גורם חרדי בעיר אמר בשיחה עם 'בחדרי חרדים' בעקבות הסיור המדובר, כי "ההליכה של ראשי הקהילה הגוראית בעירנו על ראשו של הנציג המקומי - בפנייתם הישירה והבלתי תלויה אל ראש העיר, יכולה ללמד רבות על הילך הרוח של המגזר האשכנזי המקומי כולו, שעסקניו עסוקים בפוליטיקה קטנה של ג'ובים ושליטה, כשהם שוכחים, שאת הציבור ששלח אותם לא מעניינים כל מלחמות הכוח שהם מנהלים באופן מיותר ומזיק, וכי להם יש צרכים שמצטברים ונותרים ללא מענה. אי אפשר לראות את זה אחרת מאשר הטחה של האמת כולה בפניהם של הפוליטיקאים המגזריים המקומיים", הבהיר.

הוא הוסיף, כי "לא פחות חשוב מכך – הסיור גם מלמד אותנו רבות על סגנון עבודתו של גרינברג, שלא שומר טינה לציבור בגלל נציגיו, וכשהם פונים אליו לקבלת סיוע ועזרה, הוא מניח את הכל בצד ונותן מענה אמיתי ומכל הלב לציבור שלא בחר בו ושכאמור נציגיו – ובמקרה הזה, נציגם בתוך השטיבל, יורק אש לעברו של ראש העיר. אך הוא לא נותן למשקעים הללו להשפיע עליו ומעניק עזרה וסיוע ענייני לתושבים באשר הם".

 

 

 

 

 

גור פתח תקווה רמי גרינברג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד