י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
ימים נוראים

ההסתייגויות נחשפות: צ'ולנט או קרטופל-קוגל אובר-נייט • משעשע

חבר הכנסת איתן גינזבורג שכח תוך ימים ספורים את אלפי ההסתייגויות שהוגשו כשהוא היה באופוזיציה, וחשף לציבור הצצה למספר הסתייגויות שהוגשו על ידי חבר הכנסת אורי מקלב, אליו הצטרפו שאר מפלגות גוש הימין שבאופוזיציה | התגובות משעשעות

ההסתייגויות נחשפות: צ'ולנט או קרטופל-קוגל אובר-נייט • משעשע
סירים צילום: מנח זרקא

אחד הכלים האופוזיציוניים העומדים לרשות חברי הכנסת הוא האפשרות להגיש אלפי הסתייגויות, כאשר לא תמיד מדובר במענה ענייני לנושא החוק. לא מדובר בדבר חדש, אך כעת לאחר שנות קואליציה רבות, מעניין לראות את השימוש בו עושים באפשרות זו מפלגות האופוזיציה.

הערב (ראשון) חשף חבר הכנסת איתן גינזבורג מ'כחול לבן': ‏"הסתייגויות האופוזיציה עוסקות סוף סוף בענייני ליבה - אבטיח בקיץ, מלפפונים וקולורבי בחורף, צ'ולנט בליל שישי וקרטופל צ'ולנט בעשרת הימים הנוראים", תוך שהוא מצרף מקבץ הסתייגויות מתוך האלפים הרבים שהוגשו, וכדלהלן:

מדובר בהסתייגות לחוק הכנסת (תיקון מס' 49) של חבר הכנסת אורי מקלב שאליו הצטרפו חברי יהדות התורה, ש"ס, הציונות הדתית והליכוד.

"בוועדות הכנסת תוגש שתיה קלה, כפי שהיה נהוג בנסת ה-20, בדגש על שתייה דיאטטית.

"ארך דיון בוועדה יותר משעתיים, תוכרז הפסקה של חצי שעה לפחות.

"בדיון שנמשך בוועדה לאחר השעה 20:00, יוגש למשתתפים כיבוד של ירקות טריים, שיכלול אבטיח בקיץ, מלפפונים וקולורבי בחורף.

"על אף האמור בסעיף (ד) בדיון שנערך בליל שישי, יוגש בנוסף לירקות גם צ'ולנט. היה הדיון בתשעת הימים, יוגש במקום צ'ולנט קרטופל-קוגל אובר-נייט בתוספת חמוצים".

מקלב הוסיף והחמיא גם לסופר יצחק פלדמן, המשמש גם כדוברו של חבר הכנסת ישראל אייכלר, והספר שהוא הוציא לאור: "בכל מקום שנכתב "נמל התעופה בן גוריון" יבוא "נתב"ג, בן גוריון". (פלדמן מצידו הגיב: הסתייגות 4 מהותית, אני מבקש).

גם אביגדור ליברמן, שר האוצר, והמריצות שלו הוכנסו להסתייגויות: "בפקודת המכס [נוסח חדש]: לאחר הסעיף 123ב יבוא "מכס על מריצות 123ג. על מריצות יוטל מכס בשיעור 999%".

עוזרו של מקלב יהודה מנדלוביץ, העמיד אותו על טעותו: "‏‎רבי איתן, בעשרת הימים הנוראים?", גינזבורג השיב מיניה וביה: "‏‎אלו תשעת הימים בתוספת הפיליבסטר שתעבירו אותנו הלילה". תגובתו של מנדלוביץ לא איחרה לבוא: "‏‎רבי איתן, מהר מאוד נהפוך את זה מלילה אחד של פיליבסטר לחודש הרחמים והסליחות. כוחנו במותנינו".

חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי עמד אף הוא על טעותו והגיב: "‏איתן ידידי. יש תשעת הימים.. עם ההתנהלות של הממשלה הרעה הזאת נגיע גם נגיע לעשרת ימים נוראים".

עוד הוסיף מלכיאלי: "קרטופל קוגל אובר נייט עם תוספת חמוצים, זה אחד הדברים. מוזמן לסיור במאה שערים".

אורי מקלב איתן גינזבורג הסתייגויות אופוזיציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד