ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
מה עושים ואיך מתגוננים

מידע של מאות מיליוני משתמשים מוצע למכירה בפורום האקרים

700 מיליון רשומות של משתמשי לינקדאין מוצעות למכירה בפורום של האקרים | בין המידע שנחשף: כתובות מייל, מספרי טלפון, מידע גיאוגרפי וכתובות פיזיות | מה אפשר לעשות עם המידע הזה על המשתמשים? וכיצד הם יכולים להגן על עצמם? | כל המידע

מידע של מאות מיליוני משתמשים מוצע למכירה בפורום האקרים
תקיפת האקרים על אתרים בישראל צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מידע של 700 מיליון משתמשי לינקדאין מוצע למכירה ברשת בפורום של האקרים.

מדובר בכ-92% מהמשתמשים של הפלטפורמה הכוללת סה"כ 756 מיליון משתמשים.

ב-22 לחודש יוני ההאקר שהשיג את המידע פרסם מיליון רשומות לדוגמה אשר חושפות מידע כמו: מספרי טלפון, כתובות פיזיות, מידע גיאוגרפי, טווחי שכר מבוקשים, כתובת מייל, מין ועוד.

מה המשמעות למשתמשים שפרטיהם דלפו?

כאשר מדובר בפרטים כמו כתובת מייל ומספרי טלפון, הקורבנות עלולים למצוא את עצמם במרכזו של קמפיין ספאם או חלילה גניבת זהות.

למרות שברשומות שדלפו לא ניתן לראות פרטי אשראי, האקרים מומחים יוכלו לנסות ולהשיג גישה למידע רגיש באמצעות כתובות המייל שכן דלפו ומידע נוסף שיצליחו לאסוף אודות המשתמשים.

המשתמשים גם עלולים לחוות ניסיונות הונאה באמצעות מייל או טלפון שעלולים להוביל אותם למסירת פרטים רגישים.

באמצעות כתובות המייל שדלפו, ההאקרים יוכלו לנסות לגשת לחשבונות נוספים של המשתמשים באמצעות שילובים שונים של סיסמאות נפוצות.

גם פרסום ממוקד הופך להיות יותר יעיל כלפי אלו שהמידע שלהם דלף, כאשר חברות יכולות להתאים את המוצרים שלהם לפי הנתונים והרקע של המשתמשים.

אז מה עושים?

אלכס שטיינברג, מומחה שירות ותמיכה בחברת אבטחת המידע ESET מציע: משתמשים שרוצים לבדוק אם המידע שלהם דלף בעבר מלינקדאין (או בכלל) יכולים להיכנס לאתר Have I Been Pwned אשר מאפשר לפי כתובת המייל או מספר טלפון לראות ולבדוק באילו דליפות מידע נחשף מידע אישי שלהם.

בנוסף, למרות שלא נחשפו כעת סיסמאות רצוי וכדאי לחזק את ההגנה על חשבון הלינקדאין ולעדכן את הסיסמה של החשבון, אבל גם של חשבונות אונליין נוספים. ההמלצה שלנו היא כי לכל חשבון תהיה סיסמה ייחודית עבורו.

שימוש באימות דו שלבי יסייע במידה ומישהו ינסה להתחבר לחשבון שלכם, תקבלו על כך הודעה לנייד והוא לא יצליח להשלים את התהליך.

 

לינקדאין מתקפת האקרים חברת ESET

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד