י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
אסון מיאמי • נס ופלא

אסתר בת ה-88 נפגשה עם השכן שהציל אותה ובכתה

היא שמעה רעשים והחלה לרדת במדרגות, השכן מעליה שהבחין בה ובקושי בו היא נתקלת, הרים ונשא אותה עד לחוף מבטחים. שבוע אחרי השניים נפגשו והקשישה התייפחה בהתרגשות. "אני זוכר שאסתר אמרה לי שהברך שלה כואבת לה והיא רוצה להפסיק לרדת", שחזר השכן המציל לופז, "אז אמרתי לה מיד שלהפסיק זאת לא אפשרות"

אסתר בת ה-88 נפגשה עם השכן שהציל אותה ובכתה
זירת אסון מיאמי צילום: Miami-Dade Fire Rescue

הם היו יכולים להיות קורבנות של קריסת מגדלי צ'אמפליין דרום ביום חמישי ה-24 ליוני, אך התרחש להם נס והם הספיקו להימלט רגע לפני שהבניין קרס על דייריו.

אסתר גורפינקל, ניצולה בת 88 מקריסת הבניין הקטלני בפלורידה, הודתה בבכי לאיש שאזר תושייה וסחב אותה למקום מבטחים במפגש דומע בסוף השבוע האחרון. "הוא פשוט אסף אותי", סיפרה כשפגשה את המושיע אלפרדו לופז ביום שישי, לראשונה מאז האסון. כך על פי רשת CNN.

"אני כל כך שמחה" אמרה גורפינקל ללופז בבכי והוסיפה באמונה "מישהו שם למעלה צפה בנו". גורפינקל ישנה ביחידת דיור בקומה החמישית במגדל בסורפסייד, כשפתאום היא שמעה 'בום' אדיר, "והדירה שלי רעדה" סיפרה. לופז, דייר בקומה השישית שנמלט עם משפחתו, ראה את שכנתו הקשישה נאבקת לרדת במדרגות למקום מבטחים.

"הוא פשוט הרים אותי" שחזרה אסתר בהתרגשות, "באותה דקה אתה לא מדבר. אתה לא אומר כלום, רק חושב בואו נברח, בואו נברח, בואו נברח, בוא נלך".

"אני זוכר שאסתר אמרה לי שהברך שלה כואבת לה והיא רוצה להפסיק לרדת", שחזר השכן המציל לופז, "אז אמרתי לה מיד שלהפסיק זאת לא אפשרות". אז הוא פשוט הרים אותה ונשא אותה במדרגות. "אני לא יודע כמה מדרגות" הוא אמר. אבל הם עוד לא יצאו מהמקום המסוכן הם נתקלו במכשול מעבר בחניון המוצף מים. אבל שידיעה שהם חייבים לברוח משם, הם לא היססו לדחוף יחד מכונית שחסמה את המעבר, ויצאו מהבניין שהחל לקרוס. בנו של אלפרדו עזר לאביו להעביר את אסתר ולצאת מהחניון. על פי הדיווח ב'דיילי מייל', אדם אחר בשם אלברט אגוארו סייע להם, ויחד הם ברחו מהמקום.

גורפינקל, לופז ומשפחתו יצאו בסופו של דבר מהמתחם למקום מבטחים. "אסתר, זה פשוט לא היה הזמן שלנו (למות) אתה יודע?" כך אמר לופז לגורפינקל בפגישתם הנרגשת. הסבתא ענתה, "אני יודעת שיש לי מזל שאני כאן עם המשפחה שלי, תודה לקל. בתקופות לא טובות אתה עוזר לכולם", המשיכה אסתר. "מי שדופק על דלתי וזקוק לעזרה, אני נותנת להם עזרה, ואז אלוהים נתן לי את פרס חיי כי עשיתי כל כך הרבה דברים טובים".

גורמים רשמיים אמרו כי 24 בני אדם נהרגו באופן רשמי בקריסה הטראגית, כאשר 121 עדיין מוגדרים נעדרים.

אסון מיאמי קשישה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד