כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
אסון בפיליפינים

תאונת מטוס הביאה למותם של 42 חיילים ושלושה אזרחים

42 חיילים ושלושה אזרחים נהרגו באסון תעופה בפיליפינים. בעת נחיתתו על המסלול התלקח המטוס תוך שניות. 49 חיילים נוספים וארבעה אזרחים נפצעו. החיילים קפצו מהמטוס והצילו את חייהם, אך חלקם נפצעו קשות

תאונת מטוס הביאה למותם של 42 חיילים ושלושה אזרחים
מטוס הרקולס צילום: pixabay

נמשכים החיפושים אחר אנשי צבא שנעדרים לאחר שמטוס הרקולס שנשא כוחות של צבא הפיליפינים התרסק ועלה בלהבות אתמול (ראשון). לפחות 45 איש נספו באסון, מספר דומה ניצלו לאחר שחלקם קפצו מהמטוס הבוער.

לפחות 45 בני אדם נהרגו ועשרות נפצעו לאחר שמטוס חיל האוויר של הפיליפינים ובו חיילים התרסק בנחיתה ועלה בלהבות. האירוע התרחש מעט לפני הצהריים ביום ראשון בכפר בנגקאל בעיירה ההררית פטיקול שבדרום מחוז סולו, שם החמיץ המטוס את המסלול, והחל לעלות באש.

שלושה אזרחים שהיו בשטח נהרגו. על פי דובר צבא הפיליפינים, 42 חיילים נהרגו. ארבעים ותשעה אנשי צבא וארבעה אזרחים נפצעו גם הם והועברו לבית חולים. חמישה אנשי צבא עדיין נעדרים.

תשעים ושישה נוסעים היו על סיפונו של המטוס C-130 הרקולס בזמן ההתרסקות, כולל שלושה טייסים ששרדו אך נפצעו קשות וחמישה אנשי צוות. שאר הנוסעים היו אנשי צבא. ההתרסקות היא אחת מתאונות התעופה הצבאיות הקטלניות ביותר במדינה.

חלק מהחיילים נראו קופצים מהמטוס לפני שהוא עלה בלהבות, כך אמר הגנרל וויליאם גונזלס, מפקד כוח המשימה. "זה יום עצוב אבל עלינו להישאר חזקים" אמר גונזלס בהצהרה. "אנו מבקשים מהאומה להתפלל עבור אלה שנפצעו ואלה שנספו בטרגדיה זו.

מטוס ההרקולס היה אחד משני מטוסי חיל האוויר האמריקני לשעבר שהועברו לפיליפינים כחלק מהסיוע הצבאי השנה. המטוס הצבאי C-130 העביר כוחות מקגאיאן דה אורו, במינדנאו, למחוז סולו כאשר החמיץ את המסלול באי ג'ולו, כך דיווחה רשת CNN שלוחה בפיליפינים, הרשת ציטטה את מפקד הכוחות של צבא פיליפינים, סיריליטו סובג'אנה. "המחלצים נמצאים באתר עכשיו. אנו מתפללים שנוכל להציל חיים נוספים" אמר סובג'אנה. "זה מאוד מצער, המטוס החמיץ את המסלול והוא ניסה להחזיר את המטוס למסלול אך נכשל והתרסק".

ההתרסקות אירעה אתמול (ראשון) בשעה 11:30 בבוקר (שעון מקומי), שעה 06:30 - שעון ישראל. דובר הצבא, אדגרד ארוואלו, אמר כי אין שום אינדיקציה של תקיפה על המטוס, אך חקירת התאונה לא החלה והמאמצים כרגע מתמקדים בחילוץ ובטיפול בנפגעים.

תאונת מטוס פיליפינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד